Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Lifestyle

Kim są kid adults? Sprawdź, dlaczego dorośli sięgają po zabawki

Trend kid adults rośnie w siłę, ale równocześnie pozostaje zagadką dla wielu marek i osób. To zjawisko wychodzi poza branżę zabawek i można je zaobserwować też w sektorze fashion czy beauty. Dlaczego dorośli coraz chętniej sięgają po zabawki lub produkty z postaciami ich ulubionych w czasach dzieciństwa bajek?

Autor: MaŁu

Najnowsze statystyki pokazują, że dorośli sięgają po zabawki i produkty z postaciami z ich ulubionych bajek. Ten trend obserwujemy już na całym świecie, a warto zwrócić uwagę, że nie dotyczy on wyłącznie branży zabawek.

Reklama

Według danych The NPD Group w Europie sprzedaż zabawek dla dzieci spadła o 200 mln euro od 2019 r., ale wzrosła o 1 mld euro w przypadku kidults. 

Kim są kidults?

Termin „kidult” to połączenie angielskich słów „kid” (dziecko) i „adult” (dorosły). Kidulci to osoby dorosłe, które zachowały w sobie radość i fascynację elementami tradycyjnie zarezerwowanymi dla dzieci, takimi jak zabawki, gry czy kreskówki. Czy jednak kryje się za tym coś więcej niż tylko nostalgia za dzieciństwem?

Do grupy kidults należą głównie osoby z generacji Z oraz Millenialsi. To oni wyrastali na fali serii z superbohaterami, a teraz, będąc osobami dorosłymi, mogą wrócić do sympatii i pragnień dzieciństwa. Gen Z wychowana jest na „Gwiezdnych Wojnach” i komiksach z superbohaterami DC. Millenialsi chłonęli „Czarodziejki z Księżyca”, produkcje Marvela i „Harry’ego Pottera”. Dlatego też obecnie dorośli fani serii często sięgają po często kunsztownie wykonane zabawki nawiązujące do świata ich bohaterów. Zjawisko kidultów rośnie w siłę z każdym rokiem.

Zabawki dla dzieci i dorosłych

Najnowsze badania i statystyki dowodzą, że trend kid adults to więcej niż moda - to rewolucja w sposobie myślenia o zabawie i relaksie dla dorosłych. Zabawki, gry i kreskówki pozwalają na odstresowanie po ciężkim dniu pracy i odnalezienie radości i bezpieczeństwa związanego z dzieciństwem.

Ten trend ma istotne znaczenie dla przyszłości branży zabawkarskiej, ponieważ rosną przychody z tego sektora. Obserwując ten trend i odkrywając potrzeby kidults, niektóre marki wprowadzają produkty skierowane do tej grupy, takie jak mini produkty spożywcze do własnoręcznego złożenia. Potrzeba odstresowania się przejawia się również w rosnącej popularności zabawek sensorycznych i antystresowych, które są wykorzystywane jako narzędzia do rozładowania napięć i codziennych frustracji.

Zabawki to nie wszystko

Jednak trend kid adults widoczny jest również poza strefą zabawek. Zauważyć go można m.in. w branży fashion. W popularnych sklepach do łask doszły T-shirty z postaciami z bajek i kreskówek z lat 80. I 90. Podobnie rzecz ma się w branży beauty, gdzie marki wychodzą z seriami kosmetyków inspirowanymi bajkowymi bohaterami. Co ciekawe trend ten mocno wkracza również do kin, w których premiery mają filmy z postaciami ze znanych z lat młodości zabawkami czy bohaterami, tworzone z myślą o dorosłych odbiorcach.

Autor: MaŁu

Źródło: Briefme.pl
Reklama