Polityczna poprawność ma coraz bardziej dziwne przejawy. Jak podała amerykańska telewizja Fox News, promowany przez znaną na całym świecie firmę Coca-Cola kurs online dla jej pracowników na temat dyskryminacji rasowej radził im, by „byli mniej biali”. W wyniku kontrowersji materiał został zdjęty z platformy LinkedIn.
Kilkuminutowy film, który miał uwrażliwić pracowników na problemy dyskryminacji rasowej, jest oparty na bestsellerowej, lecz kontrowersyjnej książce „White Fragility” („Biała kruchość”) autorstwa Robin DiAngelo.
W skład kursu wchodziły slajdy zachęcające do „bycia mniej białym”, co według autorów w praktyce oznacza m.in. bycie mniej „opresyjnym”, „aroganckim” i „ignoranckim”, a także zerwanie z „białą solidarnością” i apatią. Inny slajd mówi o tym, że biali ludzie w USA i innych zachodnich krajach przechodzą socjalizację, która uczy ich poczucia wyższości wobec innych.
„Badania pokazują, że już w 3-4. roku życia dzieci rozumieją, że lepiej jest być białym” - czytamy na slajdzie.
🚨🚨🚨 BREAKING: Coca-Cola is forcing employees to complete online training telling them to "try to be less white."
— Karlyn supports banning critical race theory in NH (@DrKarlynB) February 19, 2021
These images are from an internal whistleblower: pic.twitter.com/gRi4N20esZ
Jak stwierdza Fox News, opublikowane na Twitterze slajdy z wideo wywołały sprzeczne reakcje - jedne chwalące podejście firmy do rasizmu, inne zarzucające jej dyskryminację.
Jak wyjaśniła w liście do Fox Business Network Coca-Cola, film obrandowany logo firmy „nie jest częścią programu edukacyjnego spółki”, lecz „częścią planu, by pomóc w budowie inkluzywnego miejsca pracy”. Koncern dodał, że materiał szkoleniowy jest ogólnodostępny na platformie społecznościowej LinkedIn Learning. We wtorek na stronie, na której był dostępny, widniał już komunikat, że kurs został usunięty.
Statement from @CocaCola: https://t.co/Jzur7zuXFz pic.twitter.com/DBIpsj5706
— Chris Pandolfo (@ChrisCPandolfo) February 20, 2021