Stanowisko Google w sprawie nowych regulacji
W liście skierowanym do Komisji Europejskiej, Kent Walker, prezes Google ds. globalnych, wyraził jasno, że firma nie zamierza dostosować się do nowych przepisów. Podkreślił, że weryfikacja faktów nie była dotąd częścią moderacji treści na platformach Google, i firma nie planuje tego zmieniać przed wejściem w życie nowego prawa.
Obserwuj nas w Google News. Kliknij w link i zaznacz gwiazdkę
Dlaczego Google odmawia?
Nowe przepisy wymagałyby od Google uwzględnienia wyników weryfikacji informacji obok wyników wyszukiwania i filmów na YouTube. Walker stwierdził, że obecne podejście Google do moderowania treści działa skutecznie, co potwierdza udana moderacja podczas ubiegłorocznych wyborów.
Reakcje innych firm technologicznych
W ubiegłym tygodniu Meta również ogłosiła zakończenie działań związanych ze sprawdzaniem informacji na Facebooku i Instagramie. Od przejęcia platformy X w 2022 r., Elon Musk znacznie ograniczył moderację treści.