Internetowa reklama, zachęcająca do pobytu w jednym z ekskluzywnych, pięciogwiazkowych polskich hoteli, zaczynająca się od słów: "Tak się nazywamy..." i w całości złożona z lakonicznych wypowiedzi oraz z kadrów ukazujących niezbyt zaangażowaną pracownicę, okazała się hitem sieci nie tylko w Polsce. Rozprzestrzeniła się w ekspresowym tempie jako viral. Bazując na jej popularności i pomyśle, coraz więcej osób i instytucji postanowiło zaprezentować się w ten "niezaangażowany" sposób. Wśród nich znalazł się m.in. Sławomir Mentzen, Lewica czy wojsko. Sprawdzamy, jak im poszło!
Lewica postawiła na przedstawienie internautom Sejmu od strony mniej oficjalnej - łącznie z miejscami, gdzie "można dać w szyję" czy ostrzyc się (tak, w Sejmie urzęduje parlamentarny fryzjer).
Tu Sejm 💁🏻♀️ #Lewica pic.twitter.com/f5QkeSWx5F
— Lewica (@__Lewica) August 26, 2024
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego również zdecydowało zaprezentować się od "niezaangażowanej" strony.
Tu Ministerstwo 💁🏻♀️#MNiSW pic.twitter.com/BW5F1RyO9c
— Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (@MNiSW_GOV__PL) August 27, 2024
Sławomir Mentzen postanowił w ten sposób zareklamować swoją kancelarię doradztwa podatkowego. Sam wcielił się w rolę "niezaangażowanego".
Z budzącego powszechny uśmiech (lub niezrozumienie) patentu postanowiło skorzystać także wojsko. Wyzwanie podjęła 1. Warszawska Brygada Pancerna im. generała Tadeusza Kościuszki.
Dołącz do nas… będzie fajnie😒
— 1. Warszawska Brygada Pancerna (@1WBPanc) August 26, 2024
Lubicie trendy…?
Trendy jest bycie żołnierzem @1WBPanc🥱 pic.twitter.com/fJSHsh1eRe
"Pancerniacy" mają jednak konkurencję, bo do trendu dołączyli i Zawiszacy z 15. Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego.
Tak się nazywamy... Tu zapraszamy... krótki przewodnik po 15 Giżyckiej Brygadzie Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego@MON_GOV_PL @DGeneralneRSZ @SztabGenWP@16Dywizja @Polska_Zbrojna @hqmncne pic.twitter.com/WTwxNObGC9
— 15 Giżycka Brygada Zmechanizowana (@ZAWISZACY) August 26, 2024
Na koniec zaś zdradzamy, kto był inicjatorem całego trendu "reklamy niezaangażowanej" i jak wyglądał oryginał, kopiowany przez wiele biznesów i instytucji.
Jak mnie najdzie ochota zwiedzić Sudety, to na pewno zatrzymam się w tym hotelu (tam jest nazwa). Kupili mnie tą reklamą jak paczkę żelków pic.twitter.com/QjtaF9UeoP
— Dawid "Dejw" Rynkowski (@DejwPL) August 23, 2024