Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Zielone rozwiązania dla segmentu samochodów ciężarowych

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai dostarczył w ubiegłym tygodniu pierwszych siedem egzemplarzy XCIENT Fuel Cell. Są to pierwsze na świecie produkowane masowo ciężkie ciężarówki elektryczne z ogniwami paliwowymi.

mat. pras.

Po udanym debiucie w Europie, Hyundai ogłosił plany wprowadzenia do Ameryki Północnej i Chin zasilanego wodorem samochodu ciężarowego XCIENT Fuel Cell.  Pojazd ten stworzony przez południowokoreańską firmę jest pierwszą na świecie produkowaną masowo ciężarówką z ogniwami paliwowymi.
Siedem pierwszych ciężarówek dostarczonych Klientom w Szwajcarii przewozi już towary, emitując jedynie czystą wodę. Łącznie w tym roku w tym roku na szwajcarskie drogi trafi 50 ciężarówek elektrycznych. Dostawa XCIENT Fuel Cell oznacza oficjalne wejście Hyundaia na europejski rynek samochodów użytkowych. Jest to próba generalna przed ekspansją firmy na rynki komercyjne w Ameryce Północnej i Chinach. Do 2021 roku zdolność produkcyjna południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego w tworzeniu XCIENT Fuel Cell osiągnie 2000 egzemplarzy rocznie.


- Dostawa XCIENT Fuel Cell rozpoczyna nowy wodorowy rozdział dla firmy Hyundai oraz dla wykorzystania wodoru jako źródła czystej energii przez społeczeństwo. Dzisiejsza dostawa pierwszych ciężarówek XCIENT Fuel Cell to dopiero początek – otwiera ona nieskończone możliwości czystej mobilności. Po tej udanej dostawie z dumą ogłaszamy nasz plan ekspansji poza Europą, obejmujący Amerykę Północną i Chiny -  oznajmił In Cheol Lee, wiceprezes wykonawczy i Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor.


Hyundai Xcient Fuel Cell jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem dużych zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg wodoru. Zasięg jazdy na jednym ładowaniu modelu Xcient Fuel Cell wynosi około 400 km. Zasięg został optymalnie dostosowany do wymagań potencjalnych Klientów flot samochodów użytkowych, przy uwzględnieniu dostępnej infrastruktury ładowania w Szwajcarii. Czas tankowania każdej ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #samochody ciężarowe

Paweł Kryszczak