Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

W lipcu niemiecka marka rozpocznie produkcję nowego kabrioletu

Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 r. w zakładach BMW w Dingolfing, gdzie z linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio.

mat. pras.

6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive łączy w sobie charakterystyczny, wysokoobrotowy charakter silników opracowanych przez BMW M GmbH z najnowszą wersją technologii M TwinPower Turbo. Silnik wyróżnia się równym, liniowym oddawaniem mocy w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm generowany jest w zakresie od 2750 do 5500 obr/min, natomiast moc maksymalna osiągana jest przy 5510 obr/min i utrzymuje się aż do „odcinki” przy 7200 obr/min.

Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 s. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 s (na 4. biegu) lub 3,7 s (na 5. biegu). W połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wzrasta z 250 do 280 km/h.

Napęd na wszystkie koła M xDrive, zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio, wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, rozsądnie poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.

W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Kierowca może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd. 

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #zapowiedź #BMW

albicla.com@ Konrad Wysocki