10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Udany rok dla południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego

W ciągu ostatnich 12 miesięcy południowokoreańska firma motoryzacyjna Hyundai   wprowadziła siedem nowych lub odświeżonych modeli - ponad 90% modeli Hyundai oferowanych w Europie ma obecnie mniej niż 18 miesięcy. Mijający rok dla tej południowokoreańskiej firmy był rokiem elektryfikacji. W 2020 roku miało swoją premierę pięć nowych lub odświeżonych zelektryfikowanych modeli Hyundai oferowanych na europejskim rynku. Z kolei w 2021 roku klienci mogą spodziewać się kolejnych zelektryfikowanych modeli, nowych produktów i dalszej realizacji dotychczasowej strategii firmy.

mat. pras.


Oprócz wprowadzenia na rynek nowych modeli, rok 2020 obfitował także w szereg innowacji projektowych. Wraz z premierą i20 Nowej Generacji w marcu 2020 r, ujawniona została nowa filozofia projektowania Sensuous Sportiness. Charakteryzuje się ona emocjonalnością oraz harmonią między czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią.


Premiera Tucsona Nowej Generacji przyniosła innowacyjne elementy konstrukcyjne. Wygląd zewnętrzny samochodu został opracowany zgodnie z dynamiką parametryczną, która wykorzystuje algorytmy geometryczne do tworzenia futurystycznych linii, kątów i kształtów. Dzięki temu samochód charakteryzuje się bezprecedensową i odważną estetyką.
Kolejna innowacja, którą przyniósł ze sobą nowy Tucson, to parametryczne ukryte światła przednie. Dzięki najnowocześniejszej technologii są one płynnie zintegrowane z ciemnym chromowanym grillem, a po włączeniu natychmiast przyciągają wzrok niczym świetlne klejnoty.


Dla firmy Hyundai w Europie rok 2020 był rokiem elektryfikacji. Na początku 2020 roku Hyundai Motor Group ogłosił plany wzmocnienia pozycji lidera w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych. Celem Grupy jest oferowanie 44 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku. W 2020 roku miało swoją premierę pięć nowych lub odświeżonych zelektryfikowanych modeli Hyundai oferowanych na europejskim rynku. Modele te zostały wyposażone w różne typy zelektryfikowanego układu napędowego: od miękkiej hybrydy po napęd całkowicie elektryczny, także wodorowy. Hyundai jest dzisiaj producentem pojazdów oferującym najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych na rynku.

W 2020 roku poczyniliśmy ogromne postępy w obszarze elektryfikacji naszej europejskiej floty. Dobrze znieśliśmy także kryzys COVID-19, wykorzystując pandemię, jako okazję do przyspieszenia planowanych zmian w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji. Jestem bardzo dumny ze wszystkich naszych kolegów i pracowników Hyundai, którzy tak ciężko pracowali, aby ten rok zakończył się sukcesem - oznajmił Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.


W tym roku Hyundai również rozszerzył swoją 48-woltową technologię miękkiej hybrydy o kilka nowych modeli. Hyundai jest pierwszym producentem, który udostępnia tę technologię zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, a także z inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT) lub skrzynią dwusprzęgłową. Obecnie w Europie dostępne są łącznie cztery modele Hyundaia z tą technologią.
Hyundai jest jednym z wiodących dostawców samochodów elektrycznych w Europie. W 2020 roku na europejskim rynku sprzedano 60 000 samochodów elektrycznych Hyundai, co stanowi ponad 13% udziału łącznej sprzedaży marki.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

Paweł Kryszczak