W polskich salonach debiutuje nowa, odświeżona wersja Toyoty Hiluxa 8. generacji. Samochód otrzymał odświeżony wygląd, udoskonalony system multimediów z Apple CarPlay i Android Auto oraz nową najwyższą wersję wyposażenia Invincible. Gama napędów została rozbudowana o 204-konny silnik 2.8, który zapewnia lepsze osiągi na drodze i w terenie.
Nowa Toyota Hilux łączy atrakcyjny styl przodu z nowym, dynamicznym silnikiem 2.8. Samochód został poddany także zmianom w zakresie komfortu i jakości jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie. Nowości pojawiły się również w wyposażeniu, z myślą o kierowcach korzystających z pick-upów dwutorowo – do pracy i dla przyjemności.
Sprzedaż pick-upów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 000 tego rodzaju samochodów, zaś prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby o 35% do 208 000 aut. W znacznej mierze wzrost ten wynika z coraz większego zainteresowania pick-upami osób wykorzystujących je zarówno do pracy, jak i dla przyjemności.
Nowa najwyższa wersja wyposażenia Invincible wyróżnia się specjalnie opracowaną stylistyką i wyposażeniem premium dostosowanym do oczekiwań kierowców nastawionych na rekreacyjne wykorzystywanie aut terenowych. Wersja Invincible jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność tego ulubionego pick-upa kierowców z całego świata. Hilux zbudował swoją renomę na wyjątkowych właściwościach terenowych oraz jakości, trwałości i niezawodności, które znajdują potwierdzenie w nowym modelu.
Od 1968 roku, kiedy Toyota Hilux zadebiutowała na rynku, Hilux wielokrotnie udowodnił, że jest nie do pobicia pod względem możliwości terenowych i odporności na trudne warunki. Wystarczy wspomnieć o takich osiągnięciach jak zdobycie Bieguna Północnego, wjazd na wulkan na Islandii czy zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2019 roku. Hilux jest też regularnie wykorzystywany do wypraw przez Antarktydę.
Nowy Hilux Invincible z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, i jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. W zależności od rodzaju kabiny, długość przedziału ładunkowego wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem 4x4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia Hiluxowi bardzo konkurencyjne osiągi w swoim segmencie. Nowy silnik został dodany do gamy napędów z myślą o bardzo wymagających klientach indywidualnych i flotowych. Silnik 2.8 jest dostępny z podwójną kabiną, z napędem 4x4, 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną oraz systemem Stop & Start.
Sparowany z 6-biegową skrzynią manualną silnik 2.4 jest oferowany ze wszystkimi rodzajami nadwozia (pojedynczą, półtorej i podwójną kabiną) oraz z napędem 4x2 i 4x4. Automatyczna 6-biegowa skrzynia jest dostępna dla nadwozia z podwójną kabiną.
Wraz z faceliftingiem Hiluxa skrzynia biegów została udoskonalona. Działanie blokady przekładni hydrokinetycznej zostało rozszerzone na 4., 5. i 6. bieg. Poprawia to reakcję samochodu na pedał przyspieszenia i daje bardziej bezpośrednie odczucia podczas zwiększania prędkości.