W styczniu 2021 roku południowokoreański koncern Kia zanotował najwyższy w historii udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie. Według danych opublikowanych wczoraj przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), udział marki Kia w europejskim rynku wzrósł w minionym miesiącu do 4% (z 3,5% w 2020 roku).
W ubiegłym miesiącu sprzedaż marki Kia w Europie* spadła o 10,4%, do 33.971 aut. Spadek jest spowodowany trwającą wciąż pandemią koronawirusa. Na sprzedaż marki Kia ma ona jednak znacznie mniejszy wpływ niż na cały europejski rynek nowych samochodów, który w styczniu skurczył się o 25,7%. Dzięki temu udział marki Kia wzrósł do historycznego poziomu, wynoszącego 4%.
Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Rynek nowych samochodów nadal jest bardzo trudny, zarówno dla nas, jak i dla całej branży. Nasi sprzedawcy i partnerzy handlowi w całej Europie ciężko pracują, aby utrzymać działalność i dostarczać nowe samochody mimo pandemii. Wzrost udziału marki w sprzedaży nowych samochodów w Europie do rekordowego poziomu jest najlepszym świadectwem ich doskonałej pracy”.
Z kolei udział marki Kia w Polsce w rejestracjach nowych aut osobowych w styczniu wzrósł do 6,11%, Kia umacnia się na 4. miejscu rankingu. Najczęściej wybieranym modelem marki Kia w naszym kraju w ubiegłym miesiącu ponownie był Sportage, który wyprzedził Ceeda i Stonica