Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Wymagające testy samochodu kompaktowego od firmy z Rüsselsheim na ostatniej prostej

Premiera 11. generacji najlepiej sprzedającego się kompaktowego modelu marki odbędzie się już za kilka tygodni. Nowy Opel Astra tak jak wszystkie współczesne pojazdy powstawał z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo od zimy przechodzi końcowe badania, poprawki i weryfikacje w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Teraz nowa Astra wjeżdża na ostatnią prostą prawdziwego maratonu testów, w tym tych sprawdzających odporność na fale elektromagnetyczne.

mat. pras.

Inżynierowie Opla zimą zabrali prototypy i egzemplarze testowe na daleką północ, aby sprawdzić je w mroźnym powietrzu i na oblodzonych drogach szwedzkiej Laponii. Na mrozie sięgającym -30 stopni Celsjusza eksperci odpowiedzialni za podwozie dopracowywali jego charakterystykę po kolejnych okrążeniach specjalnie przygotowanych torów ze śliską nawierzchnią, optymalizując elektroniczne systemy kontroli stabilności, trakcji i zapobiegania blokowaniu kół przy hamowaniu. Cel: właściwości nowej Astry muszą być zawsze jednakowe i bezpieczne, niezależnie od nawierzchni — czyli na suchym i mokrym asfalcie, a także na lodzie, śniegu lub błocie pośniegowym. Krótko mówiąc, samochód musi pod tym względem zachowywać się jak przystało na Opla, w każdych warunkach.


„Nowa Astra wyjątkowo dobrze radzi sobie w wymagającym programie testów” — mówi Mariella Vogler, główna inżynier odpowiedzialna za Astrę. „Zespół zajmujący się opracowywaniem modelu — w którym nawiasem mówiąc jest więcej kobiet-inżynierów niż kiedykolwiek wcześniej — zaprojektował bezkompromisowo ciekawą generację Astry, która wzbudzi dreszcz emocji u naszych klientów”.


Z kolei w Centrum Testowym w Dudenhofen w Niemczech badano inne parametry pojazdu. Inżynierowie z centrum kompetencyjnego ADAS (Automated Driver Assistance Systems), czyli zautomatyzowanych systemów wspomagających kierowcę w Rüsselsheim zabrali nową Astrę na szybki owalny tor oraz długą prostą w celu skalibrowania zaawansowanych układów — w tym adaptacyjnego tempomatu, systemu hamowania awaryjnego, systemu ostrzegającego przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz asystenta monitorującego ruch poprzeczny za pojazdem.

Jak każdy Opel, również nowa generacja Astry była sprawdzana w warunkach autostradowych pod kątem utrzymania kontroli nad pojazdem przy prędkościach powyżej 140 km/h oraz stabilności w czasie ostrego hamowania. Na szybkim torze owalnym inżynierowie Opla oceniali także takie podzespoły, jak pokrywa silnika i wycieraczki przedniej szyby. Żaden z nich nie może wpadać w drgania ani irytująco hałasować.


Po mocno rozgrzewającej jeździe z dużymi prędkościami nowa Astra mogła się schłodzić w testowych kałużach o głębokości co najmniej 25 centymetrów. Mimo wytworzenia dużej fali przed sobą samochód nie może „zasysać” ani „połykać” wody — zespół napędowy, układ elektryczny oraz wszystkie elementy pod maską muszą być przed nią zabezpieczone.


Po opuszczeniu toru Astrę czekały kolejne testy. Po szybkim owalu, badaniu właściwości jezdnych oraz kąpieli samochody testowe trafiły do komory klimatycznej w Dudenhofen. Test środowiskowy służy ocenie możliwości użytkowania pojazdów oraz sprawności poszczególnych systemów i podzespołów w ekstremalnych warunkach. Nową generację Astry sprawdzano między innymi pod kątem szczelności w silnie zapylonym i zapiaszczonym otoczeniu.

Pracownicy Opla badali także odporność nowej Astry na różne warunki eksploatacji w klimatycznym tunelu wiatrowym. Symulowano na przykład jazdę w korku ulicznym, a także jazdę pod górę i z góry w celu oceny skuteczności chłodzenia hamulców. Inżynierowie mogli nawet sprawdzić, czy śnieżna zamieć nie zablokuje przednich wlotów powietrza.


Ostatnie jazdy weryfikacyjne wciąż zakamuflowaną nową Astrą odbywały się w czerwcu na drogach publicznych regionu Ren-Men, w okolicach Rüsselsheim, czyli miasta, w którym znajduje się centrala firmy Opel. Czasami inżynierom i menedżerom towarzyszyli także dziennikarze.

Równocześnie nowa Astra przechodzi końcowe testy w laboratorium kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) w Rüsselsheim przed uzyskaniem homologacji niezbędnej do wprowadzenia modelu do sprzedaży.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#samochód hybrydowy #Opel #branża motoryzacyjna

Paweł Kryszczak