10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Światowa premiera flagowej terenówki japońskiej firmy motoryzacyjnej

Nowy Land Cruiser 300 Series, flagowa terenówka Toyoty, zadebiutowała podczas prezentacji on-line w Dubaju. Ten japoński osobowy samochód terenowy opiera się na atutach Land Cruisera, wypracowanych w ciągu 70 lat jego historii. Najnowsza wersja została zaprojektowana od podstaw na nowej platformie GA-F i wyposażona w nowe silniki V6 twin-turbo, nową 10-biegową skrzynię automatyczną oraz nowe zawieszenie oraz nowa stylistyka nadwozia i wnętrza.

mat. pras.


Toyota Land Cruiser cieszy się ugruntowaną opinią legendy off-roadu, a jej historia sięga 70 lat wstecz. W tym czasie do klientów trafiło ponad 10 milionów egzemplarzy w 170 krajach i regionach. 

Obecnie debiutuje nowa generacja Land Cruisera z linii Station Wagon – model 300 Series. Został zaprezentowany podczas światowej premiery on-line, zorganizowanej w Dubaju. Nowy flagowy terenowy samochód w gamie Toyoty to pierwszy Land Cruiser z linii Station Wagon od premiery LC 200 Series w 2007 roku. Samochód został zaprojektowany całkowicie od początku – zakres zmian jest bezprecedensowy dla tego modelu.

Wraz z nowym Land Cruiserem 300 Series Toyota jeszcze bardziej umacnia swoją renomę lidera jakości, trwałości i niezawodności. Samochód ma także większe możliwości terenowe i daje lepsze odczucia podczas jazdy po asfaltowych drogach. Silniki, przekładnia i platforma są zupełnie nowe. Zapewniają skokowy wzrost poziomu właściwości jezdnych – zarówno na drogach, jak i w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Innowacje i udoskonalenia oraz zastosowane po raz pierwszy na świecie nowe technologie nie ograniczają niezawodności samochodu. Kierowcy mogą liczyć zarówno na świetne osiągi, jak i na niezrównaną trwałość, dzięki którym nowy Land Cruiser jak żaden inny zapewni im bezpieczną i niezawodną podróż w każdych warunkach.

Nowy Land Cruiser 300 Series to pierwszy model zbudowany na platformie GA-F z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Jest to pierwsza platforma w architekturze TNGA z konstrukcją ramową. Platforma GA-F zapewnia wyjątkowe możliwości terenowe, przynosząc jednocześnie dodatkowe korzyści w zakresie sztywności nadwozia, wytrzymałości i stabilności, a także komfortu jazdy po utwardzonych drogach. Stanowi świetny fundament dla nowych technologii, a przy tym ograniczyła masę samochodu, obniżyła jego środek ciężkości, zwiększyła bezpieczeństwo bierne i otworzyła nowe możliwości przed projektantami nadwozia i wnętrza.

Rama, na której samochód został oparty, została przeprojektowana, tak aby połączyć redukcję masy z większą sztywnością. Nowy Land Cruiser 300 Series jest o 200 kg lżejszy od poprzednika. Nowe zawieszenie zostało dopracowane podczas testów z udziałem mistrzów kierownicy Toyoty oraz doświadczonych kierowców Rajdu Dakar. Celem było stworzenie auta terenowego, którego ogromne możliwości off-roadowe idą w parze z łatwością prowadzenia i precyzyjną kontrolą nad samochodem – zarówno w terenie, jak i na asfalcie.

Inżynierowie i kierowcy testowi skupili się na odpowiednim dostrojeniu zawieszenia, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność opon do podłoża. Trzymanie się drogi dodatkowo zwiększa pierwszy na świecie układ dynamicznego zawieszenia Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS).

Nowy Land Cruiser to pierwszy samochód, w którym zastosowano zaawansowany Multi-Terrain Monitor, który wyświetla w czasie rzeczywistym obraz zarówno bezpośredniego otoczenia samochodu oraz każdego koła, jak i nawierzchni drogi pod autem. System Multi-Terrain Select automatycznie ocenia rodzaj nawierzchni i dostosowuje do niej tryb jazdy.

Lepsza dynamika i pewne prowadzenie to efekt zastosowania nowych silników V6 twin-turbo – benzynowego o pojemności 3,5 l oraz 3,3-litrowego silnika Diesla. Obie jednostki wyróżniają się wiodącymi w klasie osiągami i kulturą pracy na poziomie klasycznego V8. Współpracuje z nimi nowa 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 o 10 procent w porównaniu z aktualnym Land Cruiserem 200 Series.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #samochód terenowy #off-road #Toyota

albicla.com@ Paweł Kryszczak