Nissan Motor Co., Ltd. uruchomił innowacyjny program skoncentrowany na badaniu funkcji mózgu i badaniach anatomicznych oraz treningu i rozwoju swoich kierowców w Formule E – Sebastiena Buemiego i Olivera Rowlanda. Kierowcy Nissana będą poddawani monitorowaniu, szkoleniu i doskonaleniu w celu poprawy ich szybkości i czasu reakcji oraz wyrównania ich poziomu osiągów
Program o nazwie „Nissan Brain to Performance” (Nissan: od mózgu do osiągów) wykorzystuje zaawansowane obrazowanie mózgu i narzędzia analityczne w celu określenia, co decyduje o dobrych wynikach zawodowych kierowców. Celem programu jest stworzenie skrojonych na miarę i zoptymalizowanych treningów, aby poprawić funkcje mózgu oraz jego anatomię związaną z prowadzeniem samochodów i wyścigami.
„W Nissanie mamy odwagę robić to, czego boją się inni. Za pomocą tego przełomowego programu chcemy zrozumieć funkcje mózgu naszych kierowców wyścigowych lepiej niż do tej pory i przesunąć granice osiągów na torze wyścigowym Formuły E” – powiedział Tommaso Volpe, dyrektor ds. sportów motorowych grupy Nissan. „A gdyby udało nam się pomóc kierowcom osiągać lepsze wyniki dzięki zaawansowanej analizie funkcji mózgu i ich treningu? W Formule E liczy się każda dziesiąta część sekundy, więc jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, jak wysoce zaawansowany zespół badawczy w Nissanie może poprawić już i tak wysokie funkcje mózgu Seba i Oliego”.
Pierwszy etap nowego programu będzie obejmował szczegółową analizę i testy funkcji mózgu kierowców wyścigowych Formuły E w porównaniu do grupy kontrolnej „zwykłych” kierowców, którzy nie biorą udziału w wyścigach. Wszyscy kierowcy wykonają szereg zadań na najnowocześniejszych symulatorach jazdy, podczas których będzie monitorowana i rejestrowana aktywność ich mózgów. Na podstawie wyników badań opracowany zostanie skrojony na miarę program treningowy dla kierowców, który będzie obejmował elektryczną stymulację mózgu. Jego celem będzie poprawa wyników kierowców.
Przegląd kluczowego obszaru badań
1. Zrozumienie, czym różnią się funkcje mózgu i anatomia kierowców Nissana w Formule E w porównaniu do przeciętnych kierowców:
2. Poprzez wykorzystanie elektrycznej stymulacji mózgu można polepszyć pracę mózgu zawodowego kierowcy w celu zwiększenia jego osiągów na torze:
3. Czy da się wykorzystać interfejs między mózgiem a komputerem w celu ogólnej poprawy umiejętności prowadzenia i czy jego długoterminowym celem może być zwiększenie wiedzy i udoskonalenie przyszłej gamy samochodów elektrycznych Nissana ze szczególnym naciskiem na najwyższy poziom przyjemności z jazdy i skupienia na drodze: