Jedna z największych amerykańskich firm z branży motoryzacyjnej zdecydowało się poddać ekstremalnym testom nowego Forda E-Transit. Ta w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się furgonetki na świecie musiała zmierzyć się z temperaturami wynoszącymi ponad 40 stopni Celsjusza mrozem większym niż podczas typowej syberyjskiej zimy oraz kąpielom błotnym i solnym.
Wszystkie samochodu bez względu na segment, do którego należą zanim trafią do sprzedaży są poddawane testom wytrzymałościowym oceniających poprawność działania poszczególnych układów oraz podzespołów w ekstremalnych warunkach. Nie inaczej jest w przypadku Forda E-Transita, który ma trafić do szerokiej sprzedaży już w następnym roku. Model ten został poddany trwającym 12 tygodni testom, które miały imitować intensywną eksploatacje trwającą aż 10 lat lub 240 tysięcy kilometrów jazdy.
„Testujemy wszystkie nasze samochody dostawcze w warunkach wykraczających poza wszystko, z czym mogą się zmierzyć w rękach klientów. Całkowicie elektryczny E-Transit nie różni się od tego – przesuwając go do granic możliwości w naszych kontrolowanych środowiskach testowych, możemy być pewni, że będzie niezawodnie służyć naszym klientom, gdy przestawią się na całkowicie elektryczne zasilanie dla swoich firm” - mówi Andrew Mottram, główny inżynier programowy E-Transit, pojazdy użytkowe, Ford of Europe.
Nowy materiał wideo przygotowany przez Forda pokazuje ekstremalne testy klimatyczne i wytrzymałościowe, jakie prototypowe warianty furgonu E-Transit i podwozia z kabiną przeszły w nowoczesnych zakładach Forda w Europie i Stanach Zjednoczonych.
❔ Do you know what goes into testing the durability of the #allelectric #FordTransit?
— Ford Europe (@FordEu) June 22, 2021
❄️ 11 days in deep freeze at #Ford’s weather factory
🌡️ 2 weeks of desert heat
🌍 Driving the equivalent of 6 times around Earth
Find out what else #Ford puts the E-Transit through.
Wytrzymałość akumulatora, silnika elektrycznego i unikalnego tylnego zawieszenia E-Transit przetestowano, wielokrotnie jeżdżąc nowym modelem przez kąpiele błotne i solne oraz słoną wodę, symulując zimowe drogi i brody, a także testując odporność komponentów na korozję. Niezawodność silnika elektrycznego została potwierdzona ciągłą pracą silnika przez 125 dni.