System wspomagania kierowy Super Cruise wykorzystujący m.in. LIDAR, system GPS jak i kamery oraz czujniki charakteryzuje się 2 poziomem autuonomiczności. Oznacza to, że samochód m.in. kontroluje kierunek jazdy, odpowiada za przyspieszenie, hamowanie oraz kierowanie jak i kontroluje odległość od pojazdów jadących w jego bliskiej odległości.
Super Cruise łączy wiele funkcji wspomagających kierowcę, takich jak adaptacyjny tempomat i asystent pasa ruchu z mapą i danymi GPS, aby precyzyjnie ustawić pojazd na swoim pasie i zapewnić bezpieczną i płynną pracę. Wszystkie te działania muszą być kontrolowane przez kierowcę, który mimo, że nie musi trzymać rąk na kierownicy, obserwuje to co się dzieje na drodze. Jeśli kierujący pojazdem nie będzie uważny system będzie wysyłał ostrzeżenie.
System jest obecnie przeznaczony tylko do autostrad i tylko tam, gdzie istnieje wystarczająca ilość danych map. Warto jednak zauważyć, że w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie jest około 320 000 km dróg na których ten system działa. W przypadku pojazdów wyposażonych w aplikację Google Maps system nawigacji będzie teraz pokazywał trasy, na których może działać Super Cruiser.
Ulepszona wersja Super Cruise będzie dostępna w wybranych wersjach Cadillaca Escalade, CT4 i CT5, Chevroleta Silverado, GMC Sierra i nowego Hummera EV z roku modelowego 2022 roku. W kolejnych latach liczba pojazdów, które będą mogły korzystać z najnowszej wersji systemu Super Cruise zostanie powiększona do 22 modeli ze stajni GM.
Firma będzie oferować bezprzewodowe aktualizacje dla wybranych modeli wyposażonych w Super Cruise z roku modelowego 2021.