Druga generacja Audi RS 3 LMS we wszystkich obszarach została wyposażona w najnowsze rozwiązania, które służą dwóm celom: uczynieniu z produkcyjnego, bazowego modelu jeszcze lepszego samochodu wyścigowego oraz optymalizacji kompleksowych korzyści dla klienta. Mimo to, model ten pozostaje przystępny w zakupie i utrzymaniu, oferuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dzięki mocy do 250 kW (340 KM) zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy.
„Koncentracja na potrzebach klienta – to podstawowy cel rozwojowy naszego najnowszego modelu” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. "Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy pokonywania okrążeń czy opcje ustawień, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom klienckim samochód, który jest jeszcze bardziej niż dotychczas pełnokrwistym autem wyścigowym.”
Warto zauważyć, że żaden inny samochód typu customer racing spod znaku czterech pierścieni nie był wyprodukowany w tak wielu egzemplarzach jednej generacji, jak RS 3 LMS – zbudowano aż 180 sztuk. Ten kompaktowy samochód to wyścigowa chluba Audi: w ciągu zaledwie czterech lat ten bazowy w świecie wyścigów samochód turystyczny wziął udział w 1051 wyścigach i zdobył 764 miejsca na podium w tym 279 razy było to miejsce najwyższe. Do tego dochodzi 16 tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i 38 w innych kategoriach, w tym tytuł TCR Model of the Year 2018.
„Sport motorowy ma dla Audi ogromne znaczenie. Dla jego potrzeb przystosowujemy również seryjnie produkowane modele. Tak właśnie jest np. z Audi RS 3. Dziś – wyprzedzając jeszcze jego rynkową premierę - prezentujemy ten samochód w wersji wyścigowej” - mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za Audi Motorsport. „Audi RS 3 LMS to zaproszenie do programu customer racing. Nowym modelem chcemy kontynuować wspaniałą serię sukcesów pierwszej generacji.”