Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Poznaliśmy najcenniejszą markę motoryzacyjną

Toyota zajęła pierwsze miejsce w Automotive Industry 2021 Ranking firmy Brand Finance. Wartość japońskiej marki motoryzacyjnej została wyceniona na prawie 59,5 mld USD. Nowe zestawienie opiera się na rankingu Brand Finance Global 500 2021, w którym Toyota zajęła 12. miejsce.

mat. pras.


Marka Toyota osiągnęła w tegorocznej edycji rankingu Automotive Industry 2021 firmy konsultingowej Brand Finance wartość 59,479 mld USD, o 1,4 mld USD większą niż w roku 2020. To daje jej nie tylko pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej, ale także 12. na świecie.

W trudnym 2020 roku  Toyota utrzymała dobry poziom sprzedaży na tle rynku, a w trzecim kwartale 2020 roku jej sprzedaż wzrosła w Japonii, Europie i Ameryce Północnej. Toyota zakończyła rok 2020 jako najpopularniejsza marka na świecie, z globalną sprzedażą 6,52 mln aut i 8,5-procentowym udziałem w rynku. Marka odnotowała także bardzo dobre wyniki w Chinach – jej sprzedaż wzrosła tam o ponad 10%, a jej ekologiczne technologie zyskały uznanie chińskiego rządu oraz klientów. Toyota zapowiedziała niedawno debiut globalnego elektrycznego SUV-a, pierwszego z planowanych sześciu modeli opartych na nowej platformie e-TNGA.

„Toyota osiąga ponadprzeciętne wyniki w trudnych warunkach, przyczyniając się do stabilizacji japońskiej branży motoryzacyjnej w czasie pandemii. Marka jest obecna na rynku od 75 lat, ewoluując od małej lokalnej firmy, założonej przez producenta automatycznego krosna, do globalnego lidera branży motoryzacyjnej i jednej z najbardziej cenionych i szanowanych marek na świecie, która swoją pozycję opiera na zaufaniu i niezawodności. Pierwsze miejsce w rankingu Brand Finance to nie przypadek. Wysokiej jakości architektura TNGA, ciągła kreatywność oraz innowacyjność stanowią fundament rozwoju Toyoty” – powiedział Alex Haigh, dyrektor ds. oceny wartości w Brand Finance.

Przewagę Toyoty nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi potwierdzają wszystkie renomowane badania wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Kantar czy „Best Global Brands” firmy Interbrand. Rankingi te wskazują także, że Toyota należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak