Kia Motors Europe zakończyła inwestycję w fabrykę samochodów i silników w Żylinie na Słowacji. Jej koszt wyniósł 70 milionów euro, wszystkie prace zostały wykonane w tym roku. Dzięki tej inwestycji dostosowano fabrykę do produkcji nowych silników spalinowych Smartstream i hybrydowych układów napędowych.
Inwestycja w zakładzie w Żylinie ułatwia przestawienie jednej z czterech linii montażowych silników na produkcję benzynowych jednostek napędowych zamiast wysokoprężnych. Na aż trzech liniach Kia koncentruje się teraz na produkcji silników benzynowych o małej pojemności, wysokiej wydajności i kompatybilnych z napędem hybrydowym. Czwarta linia jest przeznaczona dla najnowszego, 1,6-litrowego turbodiesla Smartstream. To kolejny krok marki Kia w kierunku hybrydyzacji i elektryfikacji modeli, zgodny z ogólnym trendem na rynku europejskim.
Inwestycja umożliwia również produkcję najnowszych hybrydowych układów napędowych, opartych na nowych silnikach – 1,5-litrowym Kappa i 1,6-litrowym Gamma T-GDi (turbodoładowanym z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowe czterocylindrowe silniki benzynowe stanowią podstawę strategii firmy w zakresie hybrydyzacji modeli i redukcji emisji dwutlenku węgla w Europie. Obydwie nowe jednostki napędowe zaprojektowano z myślą o integracji z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy EcoDynamics+. Ponadto, 1,6-litrowy silnik Gamma T-GDi został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w innych hybrydowych układach napędowych, które w samochodach marki Kia mogą pojawić się w przyszłości.
„Obecnie już ponad jedna czwarta samochodów, które Kia sprzedaje w Europie, jest w jakiejś formie zelektryfikowana. W nadchodzących latach liczba ta będzie stale rosła” – mówi Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie. „Nowe silniki charakteryzują się jeszcze większą wydajnością niż stosowane dotychczas i – dzięki łatwej integracji z hybrydowymi układami napędowymi – umożliwiają szybsze przejście do „zelektryfikowanej ery”. Jesteśmy dumni, że najnowszej generacji układy napędowe, z których mogą korzystać europejscy nabywcy są produkowane w Europie”.
Nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi zastępuje stosowany dotychczas 1,4-litrowy T-GDi i w przyszłości będzie stosowany w różnych modelach marki Kia. Silnik ten jest również wysyłany do zakładu w Nošovicach w Czechach, gdzie trafia pod maskę Hyundaia i30. Nowy silnik o mocy 160 KM jest nie tylko o 14% mocniejszy niż jego poprzednik, który generował moc 140 KM; wytwarza również o 4,5% większy moment obrotowy (253 Nm) i jest o 7% bardziej wydajny.
Inwestycja marki Kia w zakład w Żylinie oznacza, że jest on światowym liderem w produkcji układów napędowych typu HEV (Hybrid Electric Vehicle). Linia montażowa nowego 1,5-litrowego silnika T-GDi przebiega równolegle do nowo przebudowanej linii produkcyjnej silnika T-GDi o pojemności 1,6 l. W fabryce w Żylinie jest również produkowany 1,6-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream oraz 48-woltowy układ napędowy z miękką hybrydą, który wykorzystuje tę jednostkę napędową, stosowany w modelach z rodziny Ceed i w Kia Sportage.