GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

Południowokoreański SUV oferowany z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów

Hyundai Motor ujawnił kolejne szczegóły dotyczące nowego Hyundaia KONA N. Aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy, nowy Hyundai KONA N będzie dostępny z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem 2.0 Turbo

mat. pras.


Pierwszy SUV marki o wysokich osiągach, którym jest Hyundai KONA N będzie oferowany z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, znaną jako N DCT, zapewniającą wysokowydajne funkcje dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.


Dodanie do oferty skrzyni N DCT pozwala nam rozwijać filozofię marki N opartej na radości z jazdy. Dzięki zintegrowaniu przekładni, umożliwiamy naszym Klientom wykorzystanie wszelkiego rodzaju wysokowydajnych funkcji jezdnych i ustanawiamy Hyundaia KONA N prawdziwym „hot SUV-em" -  stwierdzil Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.


N DCT to ulepszona wersja opracowanej przez firmę skrzyni 8DCT, ośmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni typu mokrego. Aby dostosować skrzynię do modeli N, zwiększono jej trwałość, dzięki czemu może sprostać właściwościom pojazdów o wysokich osiągach. W połączeniu z 2-litrowym silnikiem T-GDI, skrzynia zapewnia doskonałe osiągi, dzięki zastosowaniu specjalnych przełożeń. Jednostka sterująca skrzyni biegów została skalibrowana specjalnie dla modeli N, co skutkuje szybszą zmianą biegów i szeregiem wyczynowych funkcji jazdy.


Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu VELOSTER N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei. W wyniku wielu cennych opinii zebranych od użytkowników modeli N, nowa skrzynia pojawiła się także w ofercie nowego Hyundaia i30 N. W przypadku nowego Hyundaia KONA N, wszystkie jednostki napędowe będą oferowane ze skrzynią N DCT.


Dedykowane funkcje skrzyni N DCT są dodatkiem do pięciu różnych trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i Custom. W przeciwieństwie do tradycyjnych pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, w Hyundaiach wyposażonych w skrzynię N DCT, kierowca może aktywować funkcję pełzania. Kiedy funkcja jest wyłączona, a samochód stoi na biegu D, samochód nie toczy się automatycznie po zwolnieniu pedału hamulca. W zależności od kierowcy, funkcja może zostać wykorzystana, aby zwiększyć komfort i wygodę. Tryb pełzania można aktywować lub dezaktywować za pomocą ustawień trybu N custom.


Hyundai KONA N oferuje kierowcom możliwość przełączenia się na tryb ręczny skrzyni biegów, dzięki wykorzystaniu łopatek umieszczonych za kierownicą lub gałki zmiany biegów. Komputer zapobiegnie automatycznej zmianie biegu na wyższy, w momencie osiągnięcia limitu obrotów. W ten sposób sterowanie ręczne pozwala kierowcy utrzymać wysokie obroty, aby uzyskać jeszcze więcej sportowych wrażeń z jazdy.


Hyundai KONA N stanie się najnowszym członkiem rodziny Hyundai N - wysokowydajnej linii Hyundaia inspirowanej sportami motorowymi. Model łączy bezkompromisowe osiągi modelu N z komfortem i wygodą SUV-a. Miłośnicy osiągów docenią silnik 2.0 T-GDI o mocy 280 KM. Nowy, wyższy moment obrotowy w większym stopniu wykorzystuje potencjał silnika w codziennych sytuacjach na drodze. Nowa charakterystyka silnika poprawia przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości oraz zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, niezależnie od panującej temperatury zewnętrznej.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak