Hyundai Motor zaprezentował zupełnie nowy model KONA N, miejski kompaktowy, sportowy „hot SUV”, który łączy ekscytujące osiągi ze zrównoważonymi, codziennymi wrażeniami z jazdy. Nowy członek rodziny N został wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 T-GDI o mocy 280 KM, lekkie, 19-calowe kute felgi aluminiowe oraz specjalne sportowe fotele.
Hyundai KONA N to pierwszy model marki łączący nadwozie typu SUV z mocnymi osiągami, charakterystycznymi dla sportowych modeli Hyundai. Kierowcy docenią mocny silnik samochodu i emocjonujące wrażenia dźwiękowe, obszerną listę systemów bezpieczeństwa, a także właściwości jezdne.
KONA N została wyposażona w szereg wyczynowych funkcji, takich jak: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (e-LSD) oraz konfigurowalny system kontroli stabilności (ESC). Tryby jazdy zostały zoptymalizowane, aby usprawnić pokonywanie zakrętów. Tryb Traction zapewnia przyczepność w różnych warunkach drogowych, natomiast system N Grin Control oferuje do wyboru pięć trybów jazdy znanych z pozostałych modeli N (Eco, Normal, Sport, N i Custom). Funkcje takie jak Launch Control lub Creep Off zapewniają pełną efektywność na torze wyścigowym.
KONA N to prawdziwy „hot SUV” z osiągami hot hatcha. Ten nowy, sportowy produkt łamie zasadę, że SUV-y nie mogą być równie przyjemne w prowadzeniu. KONA N to więcej niż SUV. Potrfai potrafi pokonywać zakręty na torze wyścigowym, wnosząc emocje do codziennej jazdy - stwierdził Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju w Hyundai Motor Group.
Wygląd zewnętrzny obejmuje subtelne elementy stylistyczne w zarezerwowanym dla modeli N czerwonym kolorze. Nadkola w kolorze nadwozia podkreślają szerokość samochodu, wizualnie przybliżając go do podłoża. Wyjątkowy grill z dedykowaną atrapą, zintegrowanym logo N i odważnym układem świateł nowego Hyundaia KONA, dopełniają mocnego wyglądu pojazdu z przodu. Ciemnoszary emblemat Hyundai został umieszczony niżej.
Wnętrze nowego Hyundaia KONA N zaprojektowano w duchu sportowych osiągów i wrażeń zoptymalizowanych pod kątem wyczynowej jazdy. Do produkcji elementów wnętrza wykorzystano wysokiej jakości materiały. Jedną z wyróżniających się cech wnętrza tego SUV-a Hyundai jest sportowa kierownica N, której konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem rozmieszczenia przycisków, wspomagających dynamiczną jazdę. Dwa konfigurowalne przyciski N na kierownicy pozwalają na dopasowanie ustawień do własnych potrzeb. Łopatki do zmiany biegów umożliwiają kierowcy zmianę przełożeń bez odrywania rąk od kierownicy.
Hyundai KONA N jest napędzany turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Nowy, wyższy moment obrotowy w większym stopniu wykorzystuje potencjał silnika w codziennych sytuacjach na drodze. Nowa charakterystyka silnika poprawia przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich obrotów silnika oraz zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, niezależnie od panującej temperatury zewnętrznej.
KONA N jest dostępna z 8-biegową przekładnią N DCT typu mokrego z dwoma sprzęgłami zapewniającą lepsze przyspieszenie i szybszą zmianę biegów. Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu VELOSTER N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei. W wyniku wielu cennych opinii zebranych od użytkowników modeli N, nowa skrzynia pojawiła się także w ofercie nowego Hyundaia i30 N. W przypadku nowego Hyundaia KONA N, wszystkie jednostki napędowe będą oferowane ze skrzynią N DCT.
N DCT oferuje sportowe funkcje, które znajdą zastosowanie u entuzjastów sportowej jazdy. Funkcje: N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift zwiększają możliwości samochodu dzięki zastosowaniu dedykowanego trybu zmiany przełożeń biegów.