Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

Pierwsze nowe samochody klasy średniej opuszczają linię produkcyjną w Bremie

Egzemplarze nowej Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi zaczynają opuszczać linię produkcyjną fabryki Mercedes-Benz w Bremie.  Przy produkcji Klasy C w tych niemieckich zakładach po raz pierwszy wprowadzona zostaje nowa koncepcja produkcji nadwozi. W przeciwieństwie do tradycyjnej nadwoziowni, gdzie poszczególne części nadwozia są wytwarzane w ramach linii produkcyjnej, nowa nadwoziownia składa się z różnych komórek produkcyjnych, zwanych „kostkami”, które można ze sobą elastycznie łączyć.

mat. pras.


W fabryce Mercedes-Benz w Bremie we wszystkich obszarach produkcji stosowana jest zasada „cyfrowego zarządzania halą produkcyjną” – od tłoczni po nadwoziownię, wykończenie powierzchni i ostateczny montaż. Pozwala to na śledzenie wszystkich danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym.


Z kolei dzięki aplikacji MO360 QUALITY LIVE można w czasie rzeczywistym monitorować jakość samochodu. Aplikacja ta wykorzystuje wszystkie dane gromadzone w ramach procesu produkcyjnego.

W zakładach Mercedes-Benz w Niemczech działa ponadto nowa linia TecLine, wzorowana na zakładzie Factory 56 w Sindelfingen. To system montażu przyszłości – TecLine łączy zaawansowane technologie, dzięki czemu prace związane z budową pojazdów są jeszcze prostsze i szybsze do wykonania. Konwencjonalne przenośniki taśmowe zastąpiono systemami transportowymi bez kierowcy.


Niebawem do harmonogramu produkcji dołączą też warianty hybrydowe, w ramach strategii „Electric first” wyposażone w akumulatory pochodzące z fabryki akumulatorów Mercedes-Benz w Jaworze.

Fabryka Mercedes-Benz  w Bremie to główny zakład globalnej sieci produkcyjnej Klasy C, w której rozpoczyna się produkcja tego bestsellerowego modelu Mercedes-Benz ostatniej dekady. Wkrótce jego budowa ruszy też w Pekinie (Chiny) oraz East London (RPA).

„Wraz z rozpoczęciem produkcji nowej Klasy C nasza globalna sieć produkcyjna po raz kolejny demonstruje swoją ogromną elastyczność. Nasze zespoły w trzech fabrykach na trzech kontynentach zaprezentowały pierwszorzędne zdolności współpracy przy »dograniu« sekwencji rozpoczęcia produkcji. Dzięki temu w naszych nowoczesnych zakładach mogą powstawać niezrównane pojazdy, takie jak nowa Klasa C” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.


Lokalna produkcja egzemplarzy na rynek wewnętrzny w Państwie Środka jest dla Mercedes-Benz decydującym czynnikiem sukcesu. Chiny są największym rynkiem zbytu Klasy C Limuzyna od 2016 r. Fabryka w Pekinie produkuje przeznaczoną na rynek chiński Klasę C z wydłużonym rozstawem osi.


W East London powstają egzemplarze Klasy C Limuzyna z kierownicą po prawej i lewej stronie, przeznaczone na eksport na cały świat.
Produkcja jest zgodna z najnowszymi metodami i procesami, obejmującymi nową koncepcję nadwoziowni, zwiększoną elastyczność i efektywność oraz większy nacisk na aspekt zrównoważonego rozwoju. Dzięki innowacyjnym technologiom lakiernia w fabryce w East London zużywa o 25% mniej energii na jeden pojazd.

Na drodze do bezemisyjnej mobilności Mercedes-Benz koncentruje się również na ograniczaniu emisji w czasie produkcji. Od 2022 r. należące do firmy zakłady będą produkować w sposób neutralnyw zakresie emisji CO2.


Modele z alternatywnymi układami napędowymi, takie jak nowa Klasa C z hybrydowymi napędami plug-in, są elastycznie i w zrównoważony sposób zintegrowane z bieżącą produkcją oraz istniejącymi obiektami – zarówno na etapie montażu, jak i budowy nadwozi.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak