Audi Sport ABT Schaeffler z ambitnymi celami rozpoczyna swój ostatni jako zespół fabryczny sezon w Formule E. Lucas di Grassi i jego nowy kolega z zespołu René Rast, w pierwszym roku funkcjonowania serii jako oficjalnych Mistrzostw Świata, chcą zwyciężać i walczyć o tytuły. Sezon rozpocznie się już w najbliższy piątek i sobotę, dwoma nocnymi wyścigami w saudyjskiej miejscowości Diriyah.
Wraz z rozpoczynającym się w piątek siódmym sezonem i wraz z nowym statusem wyścigów jako oficjalnych Mistrzostw Świata FIA, znaczenie Formuły E po raz kolejny diametralnie wzrasta. Motywacja dwunastu zespołów i 24 kierowców startujących w Mistrzostwach jest wysoka. Wszyscy chcą zapisać się w historii sportów motorowych zdobywając pierwszy tytuł. Audi Sport ABT Schaeffler jest jak dotąd najbardziej utytułowanym zespołem w tej serii, z 43 miejscami na podium w sześciu sezonach. Zespół mający w swym składzie doświadczonych kierowców Lucasa di Grassi i René Rasta, chce obronić swoją pozycję lidera.
„W każdy sezon wchodzimy z jasnymi celami: wygrywania wyścigów” - mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH, odpowiedzialny również za Audi Motorsport. „Tym razem przygotowania były jeszcze bardziej intensywne niż poprzednio: opracowaliśmy zupełnie nowy, własny układ napędowy, a ponadto jeszcze raz dopracowaliśmy całą strukturę naszego zespołu i wszystkie szczegóły.”
Warto zauważyć, że dla Audi Sport ABT Schaeffler jest to ostatni sezon w tej serii wyścigów, zanim fabryczne zaangażowanie Audi w Formule E zostanie zastąpione zaangażowaniem w Rajd Dakar.
„Wszyscy w teamie są pełni energii i pasji, aby ten sezon był udany. Mamy wielkie ambicje, ale i respekt wobec innych i wobec miejsc w których startujemy: w tym roku konkurencja jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej” - mówi szef zespołu Allan McNish.
Po raz kolejny Formuła E rozpocznie nowy sezon dwoma wyścigami: w piątek i w sobotę. Nowość: tym razem oba wyścigi na przedmieściach Rijadu – Diriyah, rozpoczną się dopiero o godzinie 20:00 czasu lokalnego, a więc odbędą się w ciemnościach. Format pozostaje bez zmian: jeden wyścig trwa 45 minut plus jedno okrążenie, a tryby Attack Mode i FanBoost dają kierowcom i zespołom dodatkowe opcje strategiczne.
U boku Lucasa di Grassi’ego, w swoim pierwszym pełnym sezonie w Formule E, udział weźmie René Rast. Trzykrotny mistrz DTM pojechał za kierownicą bolidu Audi w ostatnich sześciu wyścigach w Berlinie w zeszłym roku i w ten sposób zadebiutował w serii z sukcesem, zajmując w stolicy Niemiec trzecie miejsce.
„W ciągu ostatnich kilku miesięcy spędziliśmy wiele godzin w symulatorze i odbyliśmy wiele testów. Teraz nadszedł czas, by wyjechać na prawdziwy tor wyścigowy i zmierzyć się z konkurencją” - mówi Rast, który w sezonie 2021 skupi się wyłącznie na Formule E. Allan McNish jest pewien: „Mimo, że René wciąż jest debiutantem w Formule E, doświadczenie zdobyte w Berlinie z pewnością mu pomoże.”
Wyścigi w Diriyah będą 70. i 71. rundą w historii Formuły E. Ze względu na niepewność związaną z pandemią, w tym roku Formuła E ogłasza swój kalendarz wyścigów etapami. W chwili obecnej, do początku czerwca planowane są wyścigi w Rzymie, Walencji, Monako, Marrakeszu i Santiago. Do tego czasu ma zostać podjęta decyzja co do dalszej części sezonu, na którą zaplanowano jeszcze m.in. imprezy w Berlinie, Londynie i w Nowym Jorku.