– Budowa koncernu multienergetycznego pozwala nam na dynamiczną ekspansję międzynarodową i prowadzenie transformacji energetycznej w całym regionie. Kolejne inwestycje możemy realizować dzięki skutecznemu wykorzystaniu synergii w ramach jednej spółki, która powstała po połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG. Już dzisiaj dysponujemy największą w Europie Środkowej siecią stacji paliw – po sfinalizowaniu zakupu stacji w Austrii, aż 44% detalu będą stanowiły obiekty zagraniczne. Konsekwentnie ujednolicamy markę na międzynarodowych rynkach, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. To nie tylko uwalnianie synergii marketingowych i operacyjnych, ale także przygotowanie do potencjalnej ekspansji w nowych obszarach. Czechy, gdzie jesteśmy również liderem w zakresie rozwoju paliw alternatywnych, są doskonałym przykładem tego w jaki sposób chcemy pozycjonować markę ORLEN
– mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.
Rebranding czeskich stacji paliw Grupy ORLEN rozpoczął się w 2019 roku i w ciągu najbliższych miesięcy wejdzie w finalną fazę.
W drugiej połowie tego roku koncern planuje zmienić logotypy na około 300 stacjach. Tym samym do końca roku 370 z 436 czeskich stacji paliw będzie działało pod wspólną marką ORLEN. Na czeskich stacjach paliw koncern oferuje nie tylko paliwa tradycyjne, ale także szeroką gamę paliw alternatywnych, w tym ładowarek do aut elektrycznych i wodorowych. Pierwsze dwie stacje wodorowe są już dostępne w Pradze-Barrandov i Litvínovie, natomiast ładowarki elektryczne dostępne są na 61 stacjach.
W tym roku rozpocznie się również montaż szybkich ładowarek o mocy 150kW na głównych trasach tranzytowych w Czechach.
Ujednolicanie marki na rynkach zagranicznych obejmuje również sprzedaż pozapaliwową. Od 2019 roku do sieci włączono blisko 100 nowych punktów ORLEN Stop.Cafe, które obecnie obejmują ponad 80% całej czeskiej sieci. Stanowią one ważne uzupełnienie formatu pozapaliwowego, który funkcjonuje również w Polsce, na Litwie i Słowacji. Wraz z rozwojem czeskiej sieci planowany jest także dalszy rozwój tego formatu.
Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwaruhttps://twitter.com/i/status/1689540084092051457nkowaniami krajów, w których znajdują się stacje. Pod znakiem ORLEN działają wszystkie stacje na Litwie i Węgrzech oraz niemal wszystkie na Słowacji. Wszędzie tam, gdzie prowadzone są modernizacje i powstają nowe punkty, stosowana jest już marka ORLEN – tak dzieje się w Niemczech. Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 roku wszystkie stacje ORLEN będą już działały pod wspólnym logo.
Polska, Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa i Słowacja to kraje, w których Grupa ORLEN prowadzi swoje stacje paliw. Wkrótce ORLEN pojawi się na 7 rynku: w Austrii, gdzie do końca roku sfinalizuje zakup 266 stacji paliw.