Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Nowy SUV od południowokoreańskiej firmy motoryzacyjnej

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai zaprezentował całkowicie nowego SUV-a segmentu B, noszącego nazwę BAYON a zaprojektowanego specjalnie dla Europy. Warto zauważyć że pojazd ten to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. 

mat. pras.


BAYON będzie najnowszym i najmniejszym członkiem powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundai. Nowy BAYON wyróżnia się kompaktowym nadwoziem, przestronnym wnętrzem oraz długą listą inteligentnych funkcji bezpieczeństwa i łączności.


Nazwa BAYON została zainspirowana popularnym celem wakacyjnych podróży. Bayonne jest stolicą francuskiego Kraju Basków i jednym z najpiękniejszych miejsc w południowo-zachodniej Francji. Ponieważ BAYON ma spełniać oczekiwania rynku europejskiego, firma zdecydowała się nadać mu europejską nazwę.

- Wraz ze wzrostem popularności SUV-ów na całym świecie, Hyundai dostrzegł zapotrzebowanie na model, który będzie zwinnie poruszać się po europejskich miastach, a jednocześnie zapewni wystarczająco dużo miejsca, aby zaspokoić potrzeby Klientów. Wiodące w swojej klasie funkcje łączności i bezpieczeństwa oraz charakterystyczny design sprawiają, że BAYON wyróżnia się w swoim segmencie - stwierdził Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe.


Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary samochodu zapewniają idealną równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Doskonała przestrzeń na nogi zapewni również pasażerom komfortową podróż, niezależnie od tego, czy siedzą na przednich, czy tylnych fotelach. Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm.
BAYON może pochwalić się oszczędnością paliwa i wysoce konkurencyjnym poziomem emisji CO2 dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Silnik T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność.


BAYON został również wyposażony w unikalną technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa. Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport. Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak