Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Nowe symulatory jazdy na wyposażeniu niemieckiego koncernu motoryzacyjnego

W nowym Centrum Symulacji Jazdy BMW Group stwarza swoim inżynierom zajmującym się badaniami i rozwojem pojazdów wszelkie możliwości symulacji i testowania w realistycznych warunkach przyszłych wymagań produktowych. Centrum wyposażone w 14 symulatorów i laboratoria o powierzchni 11 400 m2 jest najbardziej zaawansowanym i zróżnicowanym centrum symulacyjnym w przemyśle motoryzacyjnym.

mat. pras.



Od wczesnej fazy koncepcji do końcowej fazy oceny działania centrum zapewnia idealne narzędzie symulacyjne różnym specjalistycznym obszarom rozwoju pojazdów. Obiekty sięgają od symulatorów statycznych bez systemu ruchu aż po symulator high-fidelity umożliwiający niezwykle realistyczne odtworzenie warunków drogowych w laboratorium dzięki powierzchni ruchu wynoszącej prawie 400 m2. Czy to innowacyjne technologie rozrywki oraz koncepcje wskazań i obsługi, multimodalna interakcja pomiędzy pasażerami a pojazdem, strojenie układu jezdnego, czy szeroki zakres funkcji wspomagających kierowcę aż po projekty wnętrza do całkowicie zautomatyzowanej jazdy – tu można testować praktycznie każdy aspekt rozwoju samochodu pod kątem przydatności dla klienta.

Jak wyjaśnia Michael Brachvogel, szef BMW Group Research Interiors, User Interaction, User Experience i Driving Simulation: — Celem nowego centrum jest zapewnienie idealnego narzędzia symulacyjnego dla każdego obszaru i każdej fazy procesu rozwoju pojazdu pod jednym dachem. — Również skupienie na kliencie na etapie rozwoju osiąga tu zupełnie nowy poziom. — Możemy przeprowadzać jazdy próbne na potrzeby badań z udziałem nawet 100 osób dziennie – mówi Michael Brachvogel.


Symulacja jazdy od lat odgrywa kluczową rolę w rozwoju dynamiki jazdy w BMW Group. Nowe Centrum Symulacji Jazdy umożliwi dalsze rozszerzenie procesu wirtualnego rozwoju, zmniejszając liczbę wymaganych prototypów i skracając czas trwania cyklu rozwojowego. W symulatorze jazdy można w ciągu kilku sekund wymieniać opony lub całe osie oraz za jednym naciśnięciem przycisku wybierać trasy testowe na całym świecie. Możliwe jest nawet płynne przejście z lata na zimę. Wszystkie czynniki wpływające na symulację można odtworzyć z dużą dokładnością.

— Najnowocześniejsze symulatory umożliwiają sprawdzenie zarówno na wczesnym etapie rozwoju, jak i na etapie walidacji każdego niuansu wpływającego na wrażenia z jazdy, z których słynie BMW — mówi Thomas Lachner, ekspert ds. symulacji jazdy z zespołu ds. rozwoju dynamiki jazdy.

High Fidelity Simulator niezwykle dokładnie odtwarza rzeczywiste scenariusze jazdy. Na powierzchni prawie 400 m2 można precyzyjnie odtwarzać hamowanie i przyspieszanie w zakrętach, jazdę na rondach i szybko następujące po sobie zakręty. Dzięki temu złożone sytuacje jazdy w mieście stanowiące bardzo szeroki zakres wyzwań dla zautomatyzowanych systemów jazdy będą mogły być odwzorowywane w warunkach laboratoryjnych. 

Z kolei Nowy High Dynamic Simulator jest w stanie generować siły przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznych do 1,0 g. Odtwarza wysoce dynamiczne omijanie, hamowanie awaryjne i mocne przyspieszanie podczas testowania nowych układów i funkcji.

Ruchy wzdłużne i boczne obu symulatorów są wytwarzane przy użyciu zaawansowanego systemu kół i szyn, który reaguje praktycznie natychmiastowo na polecenia kierowcy, takie jak ruchy kierownicą. Pozwala to doświadczyć w symulatorze wszystkich charakterystycznych niuansów radości z jazdy w BMW.
 

 

 


 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

Paweł Kryszczak