Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Nowe Polo już dostępne w Polsce

Nowy Volkswagen Polo jest już dostępny do zamawiania w Polsce. Do wyboru są trzy wersje silnikowe: o mocy od 80 do 110 KM i cztery poziomy wyposażenia – Polo, Life, Style i R-Line. Nowe Polo seryjnie jest wyposażone w m.in. przednie reflektory i tylne lampy w technologii LED oraz w Digital Cockpit. Po raz pierwszy model ten można zamówić z systemem Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. W wersjach Style, R-Line i GTI należy do wyposażenia seryjnego wraz z reflektorami IQ.Light LED-Matrix.

mat. pras.

Volkswagen oferuje przednionapędowe Polo z trzema bardzo oszczędnymi benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silnik o mocy 70 kW (95 KM) może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 81 kW (110 KM) jest z nią łączony seryjnie. Silniki o mocy od 80 do 110 KM są trzycylindrowe i mają pojemność 999 cm3. Te o mocy od 70 kW wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę. Pod koniec roku do oferty dołączy wersja GTI, wyposażona w jednostkę napędową 2.0 TSI 152 kW (206 KM).

Bagażnik o pojemności 351 litrów, można powiększyć do 1125 litrów. Ponadto, dzięki zastosowaniu platformy MQB karoseria auta jest sztywniejsza, bardziej odporna na deformację podczas zderzeń i ma niższą masę.

Na tablicy rozdzielczej nowego Polo uwagę zwraca seryjny Digital Cockpit, czyli 8-calowy ekran z cyfrowymi wskaźnikami oraz system multimedialny nowej generacji. Już od wersji Life wzwyż nowe Polo można wyposażyć w Digital Cockpit Pro z ekranem o przekątnej 10,25 cala (dopłata – 1.410 zł). Ekran, na którym pojawiają się zegary oraz ekran systemu multimedialnego, tworzą całość i znajdują się na wysokości wzroku kierowcy, dzięki czemu wygodnie i bezpiecznie się z nich korzysta. Digital Cockpit, bądź Digital Cockpit Pro oraz ekran systemu multimedialnego nadają wnętrzu nowego Polo cyfrowy styl.

Nowe Polo może być wyposażane w zaawansowane technicznie diodowe matrycowe reflektory IQ.Light (seryjne w wersji Style, za dopłatą 4.920 zł w wersjach Life i R-Line). Polo jest piątym modelem – po Touaregu, Passacie, Golfie i Tiguanie – wyposażanym w te diodowe reflektory. Matryca składająca się z ośmiu diod w każdym module reflektora umożliwia realizację różnych, także interaktywnych, funkcji oświetleniowych.

Systemem, zastosowanym w Polo po raz pierwszy, jest również Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. W zakresie prędkości od 0 km/h (auta z przekładnią DSG) lub od 30 km/h (auta z przekładnią mechaniczną) aż do prędkości maksymalnej system ten może automatycznie kierować autem, hamować i przyspieszać (kierowca pozostaje odpowiedzialny za kontrolowanie pojazdu). System korzysta m.in. z aktywnego tempomatu ACC i z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na pasie ruchu. Uruchamia się go specjalnym przyciskiem Travel Assist znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy. System Travel Assist jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w wersji Life wymaga dopłaty 3.630 zł).

Do seryjnego wyposażenia wszystkich wersji nowego Polo należą m.in. asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist (od wersji Style wzwyż z Traffic Jam Assist), system wykrywający pieszych i rowerzystów oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #rynek aut #Volkswagen

albicla.com@ Konrad Wysocki