Jurorzy „International Truck of the Year" (IToY) przyznali ważne wyróżnienie branżowe dwóm samochodom ciężarowym Mercedes-Benz z napędem w pełni elektrycznym, doceniając także całościową strategię firmy w dziedzinie elektromobilności.
Najbardziej innowacyjne ciężarówki przygotowane na elektryczną przyszłość posiadają na masce gwiazdę Mercedesa. Taki jest werdykt renomowanego jury „International Truck of the Year” (IToY), które przyznało prestiżową nagrodę „2021 Truck Innovation Award” dwóm samochodom ciężarowym Mercedes-Benz: eActrosowi z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjnemu GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe.
Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG stwierdził „Jesteśmy ogromnie zaszczyceni i niezmiernie dumni z przyznania przez międzynarodowe jury «International Truck of the Year» prestiżowej nagrody «2021 Truck Innovation Award» ciężarówkom eActros i GenH2 Truck. Wyróżnienie to potwierdza słuszność obranej przez nas strategii, ukierunkowanej na rozwiązania techniczne o rzeczywiście lokalnie neutralnym bilansie emisji CO2 – akumulatory i wodorowe ogniwa paliwowe. Te dwa systemy doskonale się uzupełniają, co pozwala nam zaoferować klientom najlepsze opcje pojazdów do poszczególnych rodzajów zastosowań.
eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym, przeznaczony do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaprezentowany został w roku 2018 i przechodzi intensywne testy z udziałem klientów. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na rok 2021.
Z kolei koncepcyjna ciężarówka GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe, przeznaczona do różnorodnych i wymagających zastosowań w transporcie dalekobieżnym, świętowała swoją światową premierę we wrześniu 2020 roku. Testy z udziałem klientów zaplanowano na rok 2023, a rozpoczęcie produkcji seryjnej na drugą połowę dekady.
W 2020 roku Daimler Trucks po raz pierwszy zapowiedział też elektryczną ciężarówkę do transportu dalekobieżnego, napędzaną wyłącznie akumulatorowo – czyli pojazd Mercedes-Benz eActros LongHaul, który ma energooszczędnie obsługiwać regularne przejazdy możliwymi do zaplanowania trasami. Gotowość eActrosa LongHaul do produkcji seryjnej przewiduje się na rok 2024. Jego zasięg po jednokrotnym ładowaniu akumulatorów wyniesie ok. 500 kilometrów.