Mercedes-Benz został po raz kolejny uznany za jedną z najbardziej pożądanych marek na świecie. W tegorocznym rankingu „Best Global Brands”, przygotowanym przez renomowaną amerykańską firmę doradczą Interbrand, producent spod znaku trójramiennej gwiazdy zajął ósme miejsce i jako jedyna europejska firma, z wartością marki szacowaną na 49,27 miliardów dolarów, trafił do pierwszej dziesiątki zestawienia.
Amerykańska firma doradcza Interbrand bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie od 1999 r. W tym roku już po raz 21. lista 100 najlepszych marek została włączona do corocznego raportu „Best Global Brands”, w ramach którego wszyscy kandydaci byli oceniani według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych” oraz „Siła marki w zabezpieczeniu przyszłych zysków firmy”.
„Cały zespół Mercedes-Benz jest dumny, że w tym roku znów znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce »Best Global Brands«. A do tego czwarty rok z rzędu obroniliśmy naszą pozycję najcenniejszej luksusowej marki motoryzacyjnej na świecie” – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. marketingu. „Kluczem do naszego sukcesu jest konsekwentne skoncentrowanie naszej marki na potrzebach klientów. To dla nich kreujemy niezwykłe doświadczenia produktu i marki, wykorzystując przy tym szeroką gamę formatów, zarówno cyfrowych, jak i fizycznych” - dodała Bettina Fetzer.
Marka Mercedes-Benz od zawsze łączy wysoki poziom innowacyjności z ambicją oferowania swoim klientom unikalnych, niezrównanych rozwiązań z segmentu luksusowej mobilności. Właśnie dlatego wszystkie produkty i usługi Mercedesa reprezentują nie tylko fachową wiedzę oraz doświadczenie firmy, ale również coś innego, mocno zakotwiczonego w DNA naszej marki – dążenie do ucieleśnienia fascynującego, nowoczesnego luksusu. Aktualny czas, naznaczony pandemią koronawirusa, wyraźnie dowodzi, że marki odnoszące sukcesy są trwałe nawet w burzliwych czasach. Ich zdecydowana postawa wyraża zaufanie oraz konsekwencję – i w długoterminowej perspektywie wzmacnia więzi pomiędzy marką a klientami.