Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Niemiecki koncern motoryzacyjny stawia na elektryfikację oraz cyfryzację

Volkswagen bardzo mocno inwestował w 2020 roku w rozwój najnowszych technologii – przeznaczył na nie łącznie 2,7 miliarda euro. Marka stworzyła dzięki temu warunki do udanego wdrożenia strategii ACCELERATE i jeszcze w tym roku zrealizuje pierwsze zawarte w niej zadania. Volkswagen spodziewa się dużego przyspieszenia w dziedzinie elektromobilności: w 2021 roku dostawy zelektryfikowanych pojazdów mają wynieść ponad 450.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim roku.

mat. pras.


Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom pandemii Volkswagen podjął w ubiegłym roku liczne dodatkowe działania mające na celu ograniczenie kosztów. Koszty stałe zredukowano o miliard euro w porównaniu z poprzednim rokiem, a surowa polityka w tym zakresie przyniosła efekty przede wszystkim w trzecim, a zwłaszcza w czwartym kwartale. Z wynikiem 1,4 miliarda euro czwarty kwartał okazał się znacznie lepszy od tego samego okresu w poprzednim roku. Ścisłe dopasowanie produkcji do popytu pozwoliło ponadto zmniejszyć zapasy netto o 10 procent w stosunku do poprzedniego roku. W sumie, mimo obciążeń spowodowanych pandemią, w zakresie przepływu gotówki netto uzyskano pozytywny wynik. Przychód ze sprzedaży wyniósł 71,1 miliarda euro (w 2019 r.: 88,4 mld euro), a dostawy dla klientów 5,3 miliona samochodów (w 2019 r.: 6,3 mln). Przedsiębiorstwo zachowało, a nawet zwiększyło dzięki temu swój udział w ważnych światowych rynkach.


„Dobrze poradziliśmy sobie z kryzysem spowodowanym pandemią. Dzięki surowej dyscyplinie finansowej i dobrej sprzedaży, po pierwszym trudnym półroczu wyszliśmy na prostą. Z zyskiem operacyjnym w wysokości 454 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi Volkswagen okazał się mocny finansowo także w kryzysowym 2020 roku. Nawet w niezwykle wymagających czasach pandemii mogliśmy dzięki temu podjąć znaczące inwestycje w nowe technologie. To z kolei dało nam niezbędną swobodę działania pozwalającą na kontynuowanie transformacji, mimo licznych wyzwań. Za sprawą nowej strategii ACCELERATE w 2021 roku jeszcze zwiększymy jej tempo” – powiedział podczas wideokonferencji prasowej Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena.

Realizując strategię ACCELERATE Volkswagen, oprócz zwiększenia tempa w zakresie e-mobilności, zamierza w 2021 roku zrealizować nowe ważne cele w postaci rozwoju działalności opartej na wykorzystaniu danych.


Latem tego roku w sześciu miastach Niemiec Volkswagen rozpocznie testowanie ofert abonamentowych do modelu ID.3. W ramach pilotażowych projektów będzie można po raz pierwszy płacić za konkretny czas korzystania z samochodu oraz korzystać z dodatkowych cyfrowych funkcji; Volkswagen sprawdzi popularność tych rozwiązań wśród klientów. Aby oferta dodatkowych funkcji na żądanie mogła odnieść sukces, Volkswagen – jako jedyny z najpopularniejszych producentów – będzie od lata bieżącego roku, w 12-tygodniowym cyklu, oferował zdalną aktualizację oprogramowania w modelach ID.3 i ID.4. W najbliższych latach marka spodziewa się dzięki tego rodzaju usługom dodatkowych przychodów w wysokości kilkuset milionów euro.


Jeszcze w marcu na wielu europejskich rynkach do klientów trafią pierwsze modele ID.4. W Niemczech dostawy rozpoczną się 26 marca. Do końca lutego w Europie zawarto 23.500 umów na zakup tego samochodu. Jeszcze w tym roku Volkswagen wprowadzi na chiński rynek modele ID.4 GTX z napędem na cztery koła, coupé ID.5 oraz ID.6 X/CROZZ.
Wprowadzając do sprzedaży kolejne modele Volkswagen szybko zwiększa sprzedaż samochodów elektrycznych i globalne wykorzystanie platformy MEB. „Po raz kolejny pokazujemy w ten sposób, że marka Volkswagen jest w koncernie liderem w dziedzinie wykorzystania modułowych platform. Już dzisiaj około 80 procent samochodów koncernu korzysta z technologii Volkswagena” – stwierdził Ralf Brandstätter. Volkswagen zamierza dostarczyć w tym roku klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Należy do tego doliczyć około 150.000 pojazdów hybrydowych.


Volkswagen dobrze rozpoczął bieżący rok – w ciągu dwóch pierwszych miesięcy mimo ograniczeń na wielu rynkach spowodowanych pandemią koronawirusa klientom z całego świata dostarczono 15.500 samochodów typu BEV, co oznacza wzrost o 51 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W Niemczech wzrost wyniósł nawet 143 procent. W wypadku hybryd (PHEV), których dostarczono 16.300, wzrost w skali świata wyniósł 174 procent, a w Niemczech aż 291 procent.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak