W pierwszym kwartale br. dostawy, przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny koncernu Audi, w porównaniu z ub.r., znacznie wzrosły. Od początku stycznia do końca marca 2021 firma dostarczyła klientom 462 828 pojazdów, o ponad 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego, dotkniętego pandemią roku. Cztery pierścienie odnotowały zatem wynik lepszy niż cały światowy rynek samochodowy, który wzrósł o ok. 20 proc.
W Polsce w pierwszym kwartale zarejestrowano 4996 nowych egzemplarzy Audi, o 29,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2020 (I-III 2020: 3852 egz.).
Widoczne są różnice między regionami sprzedaży: na rynku chińskim marka spod znaku czterech pierścieni odnotowała najlepszy jak dotąd kwartał (207 386 pojazdów). Również w USA Audi rozpoczęło rok najlepiej w dotychczasowej historii firmy – z prawie 55 000 dostarczonych klientom samochodów w pierwszym kwartale. W Europie, na skutek utrzymującej się pandemii koronawirusa i związanych z nią ograniczeń, a także z powodu okresowych niedoborów podzespołów, cztery pierścienie zakończyły pierwszy kwartał 2021 roku nieco poniżej wyniku z roku poprzedniego (-6,1 proc.).
Dzięki pozytywnemu trendowi wolumenowemu, przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale osiągnęły poziom ponad 14 mld euro i były tym samym o 12,9 proc. wyższe niż w roku poprzednim. Modele Audi Q7, Audi Q8, Audi e-tron i Audi A6 cieszyły się ogromnym powodzeniem w USA i Chinach. W Europie szczególnie korzystny wpływ na przychody miała sprzedaż Audi Q3. Również przychody ze sprzedaży samochodów marki Lamborghini przekroczyły i tak już wysoki poziom z roku poprzedniego i wyniosły 509 mln euro (2020: 483 mln euro).
W pierwszych trzech miesiącach tego roku, Grupa Audi wypracowała zysk operacyjny w wysokości 1,404 mld euro (2020: 15 mln euro). Rentowność operacyjna ze sprzedaży wzrosła do 10 proc. (2020: 0,1 proc).