Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Niemiecki elektryczny SUV oferowany również z napędem na obie osie

Od lutego 2021 roku kompaktowego, elektrycznego SUV-a marki Mercedes-EQ – model EQA – zamówiło już ponad 20 000 klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie: EQA 300 4MATIC o mocy 228 KM a także EQA 350 4MATIC o mocy 292 KM. Obie bazowo legitymują się zasięgiem 430 km w cyklu WLTP. Nowe warianty można już zamawiać w polskich salonach Mercedes-Benz.

mat. pras.

EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. Po udanym debiucie przednionapędowej wersji EQA 250 o mocy 190 KM (bazowo 424 km zasięgu w cyklu WLTP) dołączają do niej efektywne odmiany z napędem na wszystkie koła 4MATIC, którymi są EQA 300 4MATIC (228 KM, 390 Nm) dostępny od 222 800 złotych i  EQA 350 4MATIC (292 KM, 520 Nm) dostępny od 235 300 złotych.


Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry ARTICO, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, czujnik deszczu, aktywnego asystenta pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentną nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW.


Mercedes znacznie uprościł złożoność palety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (Advantage, Premium oraz Premium Plus) z atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.


Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progessive model jest dostępny w efektownej linii Electric Art, z dodatkami w kolorze różowego złota, a także w wyjątkowo chętnie wybieranej linii AMG, cechującej się najbardziej sportowym designem ze specyficznymi zderzakami i obręczami.


Przy przedniej osi EQA zastosowano silnik asynchroniczny. Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu bardzo zwarty moduł, czyli elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4MATIC i EQA 350 4MATIC mają też elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi –o wysokiej efektywności i powtarzalności mocy. Również tylny zespół napędowy ma niezwykle kompaktową konstrukcję. W wersjach 4MATIC rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowanyw zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego; podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#SUV #samochód elektryczny #Mercedes-Benz #silnik

albicla.com@ Paweł Kryszczak