Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Niemiecka firma liderem w sprzedaży samochodów sportowych

Kolejny rekord sprzedaży umacnia pozycję BMW M GmbH jako lidera w segmencie samochodów usportowionych i sportowych. W 2020 roku ta niemiecka firma motoryzacyjna na całym globie sprzedała 144 218 pojazdów sportowych a także usportowionych.

mat. pras.



Mimo pandemii koronawirusa, która wpłynęła na sytuację na rynku, liczba samochodów BMW M sprzedanych na całym świecie wzrosła o 6,0 procent, do 144 218 sztuk. Wynik ten jest dla spółki zależnej, należącej do BMW Group i mającej status niezależnego producenta wyraźnym umocnieniem pozycji lidera zdobytej po raz pierwszy w roku 2019.

Fakt, że tak trudny rok kończymy z nowym rekordem, jest doskonałym potwierdzeniem naszej konsekwentnej strategii rozwoju — mówi Markus Flasch, prezes zarządu BMW M GmbH. 


Udane wprowadzenie na rynek modeli BMW X5 M oraz BMW X6 M przyczyniły się do dalszego wzrostu sprzedaży. Dzięki silnikom V8 o mocy do 460 kW (625 KM) samochody BMW M z segmentu Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé zapewniają szczególnie charakterystyczne osiągi i wrażenia z jazdy. Model specjalny BMW M2 CS, który stanowi również bazę dla nowego samochodu BMW Motorsport, spotkał się z równie pozytywnym odbiorem. W samym tylko obszarze modeli sportowych liczba sprzedaży na całym świecie wzrosła o 4,0 proc. w porównaniu z rokiem 2019.


Poza tym w szczególności usportowione modele BMW serii 3 i nowego BMW serii 4 przyczyniły się do wzrostu sprzedaży BMW M GmbH. Topowe modele BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 3 Touring i BMW serii 4 Coupé oferujące mocne sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe i wysokoprężne, specjalne zestrojenie układu jezdnego i unikalne cechy stylistyczne również w segmencie premium klasy średniej zapewniają typowe dla M wrażenia z jazdy przy nieograniczonej funkcjonalności w codziennej eksploatacji i na długich trasach.
 

Transfer technologii z wyścigów, precyzyjnie zestrojony napęd, układ jezdny, aerodynamika, stylistyka wnętrza i obsługa, a także wynikający z tego sportowy charakter samochodów BMW M budzą fascynację, która przyciągała w 2020 r. coraz większą liczbę szukających wrażeń kierowców z całego świata. Nowe rekordy osiągnięto zarówno w USA, najważniejszym rynku samochodów BMW M plasującym się jeszcze przed Niemcami, jak i w Chinach. Sprzedaż wzrosła o ponad 60 proc. w Rosji i Korei, a o 47 proc. we Włoszech. Również w Wielkiej Brytanii liczba sprzedanych pojazdów przekroczyła oczekiwania
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

Paweł Kryszczak