Na polskim rynku pojawiło się innowacyjne urządzenie do podgrzewania tytoniu. Japan Tobacco International wprowadził bowiem Ploom X, a ponieważ wkłady tytoniowe do niego są produkowane w naszym kraju, to całkowita wartość inwestycji JTI w Polsce wynosi już niemal 1,3 miliarda dolarów.
Japan Tobacco International (JTI) to międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach, która na całym świecie zatrudnia ponad 46 tysięcy osób, i jest globalnym właścicielem marek Winston oraz Camel poza Stanami Zjednoczonymi. JTI odgrywa ważną rolę również na rynku alternatywnych wyrobów tytoniowych, a w jej portfolio istotne miejsce zajmuje Ploom z podgrzewanym tytoniem oraz e-papieros Logic.
Natomiast JTI Polska funkcjonuje od kilkunastu lat i jest dziś drugim największym graczem w branży tytoniowej w kraju w kategorii papierosów (z udziałem w rynku 28,1 proc.) oraz liderem w kategorii tytoniu do palenia (ponad 36 proc. udziałów).
Szacuje się, że wartość inwestycji JTI w Polsce sięga niemal 1,3 miliarda dolarów, a teraz na rynku pojawiło się innowacyjne urządzenie do podgrzewania tytoniu Ploom X.
„To idealny moment na wejście na polski rynek z innowacyjną japońską technologią do podgrzewania tytoniu Ploom X. JTI Polska jest drugą największą firmą tytoniową w kraju i jestem przekonany, że dzięki ekspansji w szybko rozwijającej się kategorii nowatorskich wyrobów tytoniowych nasza pozycja w Polsce będzie jeszcze silniejsza”
– zapewnia Edoardo Voletti, prezes zarządu JTI Polska.
Równocześnie fabryka wyrobów tytoniowym w Starym Gostkowie koło Łodzi zwiększy produkcję wkładów tytoniowych do Ploom X - ma to zaspokoić rosnący popyt nie tylko w Polsce, ale również na świecie.
„Uruchomienie produkcji wkładów tytoniowych do Ploom X na polski rynek, a także dla innych europejskich krajów już przyczynia się do rozwoju fabryki JTI w Polsce. Tylko w tym roku zwiększyliśmy zatrudnienie o ponad 100 osób, a wartość inwestycji w fabrykę nowatorskich wyrobów tytoniowych przekroczyła 200 mln dolarów” – informuje Yan Sobolevskyy, dyrektor operacyjny fabryki JTI Polska.
„To jedyna taka fabryka JTI poza Japonią i spodziewamy się kolejnych znaczących inwestycji w produkcję wyrobów nowatorskich i w całe centrum produkcyjne w Starym Gostkowie”
– dodaje.
Eksperci przyznają, że dynamicznie rozwija się rynek podgrzewanych wyrobów tytoniowych w Polsce, a jego wartość szacowana jest na 4,8 miliarda złotych. Natomiast grupa Japan Tobacco zamierza w latach 2023-25 zainwestować w globalną ekspansję tego typu wyrobów aż 300 miliardów jenów.