Jaki jest przepis na rynkowy sukces w branży samochodowej – to proste – trzeba produkować auta i niech one nazywają się volkswagen golf. Debiut każdej kolejnej generacji tego kompaktu jest wydarzeniem podobnym do premiery kolejnego filmu o przygodach Jamesa Bonda. Ósmy już Golf wyznacza nowe trendy, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne w tej klasie. Zapraszamy do zapoznania się z testem Volkswagena Golf Style 1.5 TSI EVO DSG 150 KM.
Testowaliśmy 150-konną benzynową wersję z dodatkowym elektrycznym silniczkiem, który robi z tego auta tzw. miękką hybrydę. Elektryczny napęd wspomaga auto podczas jazdy miejskiej i stania w korkach. Efekt? To chyba pierwszy z testowanych przez nas samochodów, w którym producent deklaruje mniejsze spalanie w mieście (4,1 litra na 100 km) niż na trasie (ok.6 litrów/100 km)! Rzeczywiście to działa. Podczas stania na światłach, czy wolnego poruszania się do przodu auto zadowala się tylko elektrycznym silniczkiem – całkowicie bezobsługowym, ładowanym podczas jazdy przez silnik benzynowy. Co więcej, elektryka również dodaje autu mocy podczas jazdy autostradowej – przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę w niecałe dziewięć sekund i maksymalna prędkość 224 kmh to bardzo dobre rezultaty biorąc pod uwagę niecałe półtora litra objętości silnika.
Z zewnątrz zmiany generacyjne są bardzo dyskretne – nieco bardziej dynamiczny pas przedni, oznaczenie wersji na tylnej klapie, fantazyjne alufelgi. Za to w środku rewolucja – zupełnie nowy ekran komputera o dosyć skomplikowanej obsłudze – aby nauczyć się wykorzystywania jego funkcji trzeba poświęcić parę minut na studiowanie książki obsługi. Do tego zupełnie nowy kształt dźwigienki automatycznej skrzyni biegów. Dosyć trudno ją dostrzec, ale za to jej obsługa nie nastręcza żadnych trudności. Obrazu dopełniają bardzo wygodne fotele i znakomite wyposażenie. Trudno żeby nie było znakomite – w aucie za przeszło 140 tysięcy złotych. Drogo, ale warto.
Dane TECHNICZNE:
Silnik 1498 ccm
Moc 110 kW/150 KM przy 3500-4000 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 sek
Prędkość max. 224 km/h
Moment obrotowy (Nm/obroty) 250/1500-3500
Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 6 l /100 km
Masa własna/ Dopuszczalna masa 1380/1880 kg
Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4396/1789/1491 mm
Pojemność bagażnika: 381-1237 l
Cena auta (wersja pięciodrzwiowa) od.: 56 490 (1,0 TSi 115 KM Trendline Promocja)
Cena auta testowego. 141 580 zł
Wyposażenie m.in.: 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, DSG, czujniki deszczu, czujniki i kamera cofania