GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

Marka spod znaku błyskawicy prezentuje ofertę w segmencie lekkich pojazdów użytkowych

Firma Opel opublikowała w tym tygodniu pierwsze informacje i zdjęcia zupełnie nowego Movano‑e, czyli pierwszego w pełni elektrycznego przedstawiciela dużych vanów w ofercie niemieckiej marki. Nowa generacja Movano z silnikami Diesla oraz napędem elektrycznym jest najbardziej konkurencyjną ofertą, jaką Opel kiedykolwiek przedstawił w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV).

mat. pras.

Nowy Movano będzie dostępny nie tylko z nowoczesnymi, mocnymi i wytrzymałymi silnikami Diesla, ale także z bezemisyjnym akumulatorowym napędem elektrycznym. Nowe Movano i Movano‑e pojawią się u dealerów Opla jeszcze w tym roku.

„Nowy Opel Movano‑e uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów użytkowych. Nasi klienci z sektora handlu i usług wreszcie mogą korzystać z bezemisyjnego środka transportu. Jesteśmy przekonani, że nowa generacja Movano zdobędzie dla marki dodatkowy udział w rynku” — mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Poszczególne warianty Opla Movano sprostają każdemu zadaniu transportowemu — od przewozów osób i dostaw w mieście, przez transport towarów w warunkach chłodniczych, aż po kampery. Wytrzymały i solidny charakter pojazdu jest odzwierciedlony w jego stylistyce, która jednocześnie wizualizuje jego dynamikę i wydajność. Użytkownicy profesjonalni i menedżerowie flot docenią na pewno fakt, że bezemisyjny i bezkompromisowy Movano‑e jest prawdziwą alternatywą dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od charakterystyki jazdy i warunków eksploatacji) odpowiednio 117 lub 224 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP).

Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Poza napędem elektrycznym, nowe Movano oferuje silniki wysokoprężne, które dorównują najlepszym na rynku pod względem wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2. Moc silników o pojemności 2,2 litra, spełniających surową normę emisji spalin Euro 6d, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min. Wszystkie silniki napędzające przednie koła współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.

Oparty na najlepszej platformie w tym segmencie rynku, nowy Movano oferuje doskonałe możliwości przewozowe i całkowity koszt posiadania, a także szeroką gamę nadwozi i pojemności ładunkowych.


Furgon jest dostępny w czterech długościach (L1‑4) i trzech wysokościach (H1‑3), z maksymalną kubaturą przestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3. Wysokość drzwi w odmianie H3 wynosząca 2,03 m jest największa w tej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z możliwością rozszerzenia do 270 stopni) zapewnia to wyjątkową łatwość załadunku Movano. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony. Przestrzeń ładunkowa nowego dużego vana marki Opel może być wzorem dla rywali pod względem niskiego progu załadunku wynoszącego zaledwie 494 mm, szerokości między nadkolami 1422 mm oraz szerokości między ściankami bocznymi 1870 mm.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #samochód elektryczny

albicla.com@ Paweł Kryszczak