Klasa G jest produkowana od 1979 roku. Teraz ta off-roadowa ikona doczekała się 400-tysięcznego egzemplarza. Czerwony Mercedes-Benz G 400 d z linii produkcyjnej w Grazu trafi do „stałego” klienta z Nadrenii, który jest wieloletnim fanem kanciastego klasyka i obecnie ma w swojej kolekcji około 20 sztuk „Gelendy”. Jego motto? „Bez Klasy G nie mogę się obejść”.
Submarka G odgrywa kluczową rolę w strategicznym przegrupowaniu w Mercedes-Benz. Transformacja producenta koncentruje się na przekonującym doświadczeniu luksusu, na elektryfikacji, oprogramowaniu i zrównoważonym rozwoju. Jeśli chodzi o ostatni punkt, Mercedes-Benz dąży do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla wspólnie ze swoimi dostawcami. Partner produkcyjny Klasy G, firma Magna Steyr z Grazu, jest w tym względzie szczególnie istotny. Podobnie jak wszystkie fabryki Mercedes-Benz AG tak i produkcja w zakładach Magna Steyr do 2022 r. będzie neutralna w zakresie emisji CO2. Oprócz ochrony klimatu priorytetem jest ochrona zasobów. Zmniejszenie zużycia wody i zminimalizowanie ilości odpadów, w tym zwiększenie wskaźników recyklingu, to kolejne podstawowe elementy strategii zrównoważonego rozwoju firmy Magna.
„Jesteśmy bardzo dumni, że wyprodukowaliśmy już 400 000 egzemplarzy Klasy G. To świetna okazja, by podziękować naszym lojalnym klientomi fanom, a także naszym pracownikom – nie wspominając o naszym partnerze produkcyjnym w Grazu, firmie Magna Steyr. Obecny popyt znacznie przewyższa dostępne moce produkcyjne” – podkreślił dr Emmerich Schiller, szef działu pojazdów terenowych i dyrektor generalny Mercedes-Benz G GmbH w austriackim mieście Graz. „Piszemy już kolejny rozdział w tej historii sukcesu: elektryzujemy tę serię, aby Klasa G miała bezemisyjne perspektywy. Dzięki temu przyszłość naszej ikonie niestraszna”.
Nowa odsłona Klasy G zadebiutowała w 2018 r. Na drodze i na nieutwardzonych szlakach, niezależnie od warunków eksploatacji, ten terenowy pojazd imponuje osiągami, najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi, znakomitym prowadzeniem oraz poziomem bezpieczeństwa. Nowe zawieszenie, programy jazdy DYNAMIC SELECT, „tryb G” i trzy 100-procentowe blokady mechanizmów różnicowych poprawiają nie tylko komfort jazdy, ale i zwinność – na każdej nawierzchni.
Egzemplarze wyprodukowane od 1 września 2020 r. cechuje jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe. Jednocześnie klienci mają do wyboru więcej opcji personalizacji w programie „G manufaktur”. Cieszy się on dużym uznaniem: obecnie korzysta z niego ok. 60% wszystkich nabywców Klasy G. Ofertę uzupełniają nowe odcienie karoserii i pakiety wyposażenia, a także szerokoekranowy kokpit, teraz dostępny w standardzie.
Od wiosny 2020 r. klienci i fani modelu mogą poznać możliwości Klasy G na drogach i w terenie w nowym Centrum Doświadczeń Klasy G w pobliżu Grazu. Na terenie dawnego lotniska wojskowego mają oni okazję w pełni przetestować ogromny potencjał Klasy G, a przy okazji udoskonalić swoje umiejętności jazdy w niekiedy ekstremalnym terenie i na własne oczy przekonać się, co oznacza „Schöckl proved” – swego rodzaju znak jakości Klasy G. Niedaleko Grazu, na górze Schöckl, znajduje się bowiem legendarny tor testowy, na którym Klasa G musiała udowodnić swoją wartość w fazie projektowania.