Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Gospodarka

Japoński koncern motoryzacyjny prezentuje nową wizję samochodu segmentu A

Europejskie studio projektowe Toyoty ED2 podjęło się wyzwania dotyczącego stworzenia auta w segmencie A, które charakteryzować się będzie "jeszcze pikantniejszą stylistyką". - AYGO X prologue to zapowiedź nadchodzącej rewolucji w klasie małych aut - informuje japońska marka motoryzacyjna.


Dwie pierwsze dekady 21. wieku to okres, kiedy Toyota odgrywa wiodącą rolę w segmencie A w Europie. Toyota uważa klasę małych samochodów za ważny i potrzebny segment na tym rynku, dlatego aby wzmocnić swoje zaangażowanie w jego przyszłość, powierzyła projektantom studia ED2 realizację nowej wizji. Ich zadaniem było, by na nowo spojrzeli na segment A i wyobrazili sobie, czym małe samochody mogą się stać dla europejskich kierowców, by odpowiedzieć na ich potrzeby i preferencje. Mieli także udowodnić, że nawet najmniejsze i najtańsze samochody mogą wyróżniać się atrakcyjną stylistyką.

Reklama


„AYGO X prologue to dowód, że mały samochód może mieć stanowczy, śmiały charakter” – podkreślił Ken Billes, jeden z głównych projektantów AYGO X prologue.

Począwszy od premiery w 2005 roku Toyota AYGO wyróżnia się stylistyką, która kojarzy się z lekkością i zabawą. Przyciąga młodych klientów, zainteresowanych nowoczesnym designem.

„Otwartość i zabawa zawsze stanowiły klucz do stylistyki AYGO. Teraz dodaliśmy do DNA małej Toyoty jeszcze więcej pikanterii” – wyjaśnił Lance Scott, dyrektor ds. designu w ED2.


Pełen życia charakter AYGO oraz przyjemne prowadzenie przyciągnęły do Toyoty wielu europejskich nabywców, w szczególności osoby zainteresowane nowoczesnym stylem. Wyjątkowe DNA i silna pozycja AYGO na rynku wynikają z tego, że model zawsze wyprzedza konkurencję i wyznacza kierunki rozwoju swojego segmentu. Dziś bardziej niż kiedykolwiek klienci Toyoty oczekują czegoś szczególnego, co pozwoli im wyrazić siebie i zademonstrować własny styl. Projektanci ED2 postanowili stworzyć samochód specjalnie dla takich osób, za punkt wyjścia biorąc dorobek modelu AYGO jako ikony stylu w segmencie A.


Studio ED2 ulokowane w pobliżu Nicei na francuskim Lazurowym Wybrzeżu odpowiada za opracowanie europejskich modeli Toyoty. Nowy projekt został powierzony zaangażowanemu zespołowi projektantów, którzy zdecydowali, że nowa odsłona małej Toyoty będzie jeszcze bardziej śmiała i mocna niż dotychczas. Tak powstało AYGO X prologue.


Samochód otrzymał większy prześwit i większe koła oraz wyższą pozycję za kierownicą, dzięki której kierowca zyskuje lepszą widoczność. Zarówno z przodu i z tyłu, jak i z profilu, AYGO X prologue wygląda świeżo i nowocześnie. Śmiałą stylistykę podkreśla dwukolorowa kompozycja lakierowania nadwozia. Nowa, opadająca ku tyłowi linia dachu wzmacnia wrażenie dynamiki, sprawiając, że samochód wygląda bardziej sportowo. Z przodu zaawansowane technologicznie światła otaczają maskę, tworząc kształt przypominający skrzydła. Duży grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia zostały uformowane w motyw sześciokąta.


Dobór kolorystyki ma ogromny wpływ na stylistykę AYGO X prologue. Aby podkreślić jego wyrazisty charakter, Toyota sięgnęła po kolory naturalnych przypraw, takich jak chilli, imbir, wasabi i czarny pieprz, z których najbardziej pikantne jest chilli. Stylistyka dwukolorowego nadwozia została podkreślona metalicznymi płatkami o niebieskim odcieniu. W efekcie powstał wyjątkowy lśniący kolor Sparkling Chilli Red.



 

Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.
Reklama