10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Francuz na bogato [NASZ TEST, GALERIA]

Takie mamy proszę Państwa czasy, że z niecałych 1,2 litra pojemności silnika można wykroić aż 155 koni mechanicznych mocy. Testowaliśmy sobie mini SUV-a Peugeota – 2008- z takim właśnie benzynowym napędem. I co? I jak? – spytają Państwo. Po kolei.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Jeśli chodzi o dynamikę, to samochód spełnia oczekiwania. 8,2 s. do setki, 206 km\h prędkości maksymalnej. Również elastyczność – 5,3 s. z 80 do 120 km\h jest wystarczająca. Natomiast kultura pracy… No cóż, ja się rasowych pomruków i sportowego brzmienia po trzycylindrowym silniczku nie spodziewałem. To i się nie rozczarowałem zbytnio. Po prostu ich nie ma. Jest taki terkot. Trudno. Auto przecież działa. Również zużycie paliwa może nas nie zachwycić. W jeździe miejskiej 9 litrów na 100 km. jest całkiem realne.

Z zewnątrz otrzymujemy mile wyglądającą bryłę mini SUV-a z dosyć dużym, bo ok. 18 centymetrowym prześwitem. Nie ma obaw przed jazdą po leśnych drogach, ale poza nimi w terenie to już bym nie próbował. 4x4 jak to u Peugeotów bywa, niemal w tej marce niedostępne (jest jeden wyjątek, ale o nim już niedługo w innym teście). W środku dużo miejsca dla czterech pasażerów. W wersji GT wyposażenie jest znakomite, łącznie z fabryczną nawigacją i czujnikami parkowania. Bagażnik jak na samochód zbudowany na płycie miejskiego 208, bardzo pokaźny. Grubo przeszło 400 litrów to jeden z atutów 2008.

Aha, przy walorach napędu nie wspomniałem o ośmiobiegowym automacie. Znany już i z innych marek grupy PSA. Sprawdzony. Dostrojony.

Cena tego świetnie wyposażonego i uniwersalnego samochodu to ok. 130 tysięcy złotych. Jednak to, mimo coraz bardziej ceniących się aut, sporo za miejskiego SUV-a. Ale z drugiej strony to auto z końca cenowej listy. Jeśli nie jesteśmy przywiązani zbytnio do dynamiki i niepotrzebna nam w standardzie nawigacja czy elektroniczna klimatyzacja, to 2008 z silnikiem 100 KM dostępne jest już poniżej 90 tysięcy złotych. A to ciekawa propozycja.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 115 kW/155 KM 5500 obr\min 

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s.

Maks. moment obrotowy 240/1750

Prędkość max. 206 km/h

Zużycie paliwa (średnie): 6.2 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1205/1748 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4300 mm/1770/1540

Pojemność bagażnika 434-1467 litrów

Cena od (active pure tech 100 KM): 87 100 zł 

Samochód testowy: ok. 130 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut., ABS, ESP, czujniki parkowania,  kamera 360 stopni, alarm, system multimedialny, felgi aluminiowe, nawigacja, automat 

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje

albicla.com@ Igor Szczęsnowicz