Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Elektryczny kombivan od firmy z Rüsselsheim

Niemieckie przedsiębiorstwo z Rüsselsheim prezentuje nowego Opla Combo-e Life. Ten elektryczny kombivan dostępny jest w wersji pięcio- lub siedmioosobowej, z krótkim lub długim rozstawem osi.

mat. pras.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym. Uniwersalny i praktyczny, wyjątkowo przestronny oraz w pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. W zależności od stylu i warunków jazdy nowy Combo‑e Life może przejechać na jednym ładowaniu 50‑kilowatogodzinnego akumulatora nawet 280 kilometrów (WLTP). „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa około 30 minut.

Nowy elektryczny samochód ze znakiem Blitz może także holować przyczepę o masie do 750 kg, w czym pomaga opcjonalny system stabilizacji przyczepy.
„Combo‑e Life jest wielofunkcyjnym samochodem do użytku codziennego w naszej gamie zelektryfikowanych modeli osobowych” — mówi dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Nowa wersja naszego kombivana z napędem w pełni elektrycznym oferuje klientom zainteresowanym przestronnym, wielomiejscowym samochodem dodatkowe korzyści w postaci zerowej emisji i niemal bezgłośnego napędu”.

Dzięki elektrycznemu napędowi generującemu moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego Combo‑e Life sprawdza się także na dłuższych i szybszych trasach. W zależności od wersji modelu kombivan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna 130 km/h (elektronicznie ograniczona) pozwala na swobodne podróżowanie autostradą. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.


Akumulator zawierający 216 ogniw w 18 modułach został umieszczony pod podłogą między przednią a tylną osią, bez ograniczania funkcjonalności przedziału pasażerskiego. Takie umiejscowienie akumulatora obniża też środek ciężkości, poprawiając stabilność przy silnym wietrze oraz w zakrętach, co zwiększa przyjemność z jazdy.
Akumulator trakcyjny Combo‑e może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Opel Combo‑e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.


Opel oferuje model Combo‑e Life w dwóch długościach nadwozia (4,40 m lub 4,75 m w odmianie XL), z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną, która może zainteresować taksówkarzy. Bagażnik w krótszej odmianie pięciomiejscowej ma co najmniej 597 litrów pojemności (850 litrów w dłuższym wariancie). Po złożeniu tylnych siedzeń wielofunkcyjny codzienny bohater zamienia się w małą „ciężarówkę”. Pojemność bagażnika w wersji krótkiej wzrasta wówczas ponad trzykrotnie — do 2126 litrów — a w wersji przedłużonej wynosi aż 2693 litry. Dodatkowo opcjonalnie składany fotel pasażera może utworzyć jedną płaszczyznę ze złożonymi tylnymi siedzeniami — wówczas do środka zmieści się nawet deska surfingowa.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #samochód elektryczny

albicla.com@ Paweł Kryszczak