Opel jako pierwszy producent samochodów na świecie pracuje obecnie nad w pełni elektrycznym samochodem rajdowym, który mógłby startować w krajowych mistrzostwach. Jednym z kluczowych aspektów przy projektowaniu pojazdu dla ADAC Opel e-Rally Cup jest bezpieczeństwo.
Zaprojektowanie Corsy‑e Rally to pionierskie osiągnięcie. Dotychczas nie organizowano jeszcze rajdów samochodów elektrycznych jednej marki, więc oprócz samego samochodu musi powstać także regulamin takiej rywalizacji. Opel i ADAC jako operator serii ściśle współpracują w tym zakresie z Niemiecką Federacją Sportów Motorowych (Deutscher Motor Sport Bund — DMSB).
„Z jednej strony inżynierowie starają się uzyskać maksymalną dynamikę i przyjemność z jazdy dla naszych klientów — zarówno na drodze, jak i na odcinkach rajdowych. Z drugiej strony nie ma mowy o kompromisach w kwestii bezpieczeństwa eksploatacji. Pod tym względem klienci, organizatorzy i kibice mogą na nas liczyć w ADAC Opel e‑Rally Cup. Wszyscy oczekujemy emocjonującej i bezpiecznej rajdowej rywalizacji w nadchodzącym sezonie”podkreśla Marcus Lott, dyrektor zarządzający ds. technicznych w firmie Opel.
Corsa‑e Rally jest oparta na seryjnym modelu. Takie podejście znacznie ułatwiło zadanie inżynierom z Opel Motorsport. W końcu Corsa‑e spełnia już bardzo wysokie normy europejskie w zakresie homologacji pojazdów. Dalszą poprawę bezpieczeństwa wymuszają przepisy i regulaminy FIA i DMSB.
Wysokowytrzymała stal pod podwoziem Corsy‑e Rally chroni 18 modułów akumulatorowych zamontowanych w obudowie. Dodatkowym zabezpieczeniem jest dwuelementowa płyta z 5‑milimetrowej aluminiowej blachy.
Dla bezpiecznej eksploatacji pojazdu z napędem elektrycznym istotne jest również monitorowanie układu wysokiego napięcia. Różne usterki wymagają różnych środków. W przypadku uszkodzenia izolacji zaawansowany układ czujników zapewnia natychmiastowe zgłoszenie usterki na panelu alarmowym. Układ pracujący pod napięciem 434 woltów można wówczas wyłączyć ręcznie zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz kokpitu. Niezależnie od tego układ wysokiego napięcia jest całkowicie rozłączany w ciągu niespełna sekundy w razie poważnego opóźnienia spowodowanego na przykład wypadkiem.