Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Autostrada A1 rośnie w oczach

Budimex, największa polska firma budowlana, realizuje trzy ważne odcinki autostrady a1. pierwszym z nich, a więc obwodnicą Częstochowy, kierowcy pojadą jeszcze w tym roku.

zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne
mat. pras.

Rekordowe tempo robót, setki zaangażowanych pracowników oraz wiele wyspecjalizowanych jednostek sprzętu. Tak powstają trzy strategiczne odcinki autostrady A1 na terenie województw łódzkiego oraz śląskiego. Efekty prac prowadzonych przez Budimex widać gołym okiem, a otwarcie pierwszego etapu, obejmującego obwodnicę Częstochowy, planowane jest jeszcze w grudniu.

Trasa A1 to inwestycja o znaczeniu nie tylko krajowym, ale również międzynarodowym. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby wyprowadzenia ruchu tranzytowego z obszarów miejskich, a co za tym idzie zmniejszenia m.in. zatorów, hałasu czy produkowanych spalin. To także szansa na znaczne skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa.

Obwodnica na finiszu

Jeszcze przed końcem roku kierowcy ominą Częstochowę nowym odcinkiem A1. Pierwsze prace przy obwodnicy, po zerwaniu umowy z pierwotnym wykonawcą, Budimex rozpoczął w lipcu, a cała betonowa nawierzchnia była gotowa już po 120 dniach. W ramach prac, realizowanych przez  konsorcjum Strabag – Budimex – Budpol, wykonano nie tylko 22 km kilometrowy odcinek drogi, ale także dokończono przerwaną budowę 13 obiektów mostowych oraz 10 przepustów, wykonano konstrukcję ekranów akustycznych, kanalizację deszczową, przebudowę magistrali wodociągowej W400 oraz budowę linii elektroenergetycznych oraz oświetlenia. Na tym odcinku Budimex w realizację kontraktu zaangażował prawie 0,5 tysiąca pracowników oraz ok. 300 jednostek sprzętowych i transportowych. Prace były prowadzone 7 dni w tygodniu przez całą dobę. – Prace nad obwodnicą Częstochowy realizowane były w rekordowym tempie, co nie byłoby możliwe bez tak wielkiego zaangażowania inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz naszych pracowników. Dzięki sprawnej współpracy założenia kontraktowe udało się wypełnić ponad miesiąc przed terminem kontraktowym. Jesteśmy dumni, mogąc realizować kolejne prace na tak ważnej trasie, jaką bez wątpienia jest autostrada A1 – mówi Artur Popko, Wiceprezes Zarządu Budimex SA, Dyrektor Operacyjny.

Kluczowe zmiany

Intensywne prace trwają również na 16 kilometrowej trasie Tuszyn – Piotrków Trybunalski przedłużającej A1 od strony Łodzi w kierunku województwa śląskiego. Na przełomie listopada i grudnia wykonawca wyburzył wiadukty na węźle Piotrków Trybunalski Zachód, po których odbywał się dotychczasowy ruch z Warszawy w kierunku Katowic. W ich miejscu Budimex stworzy nowe o lepszych parametrach.  Ponadto, w tym samym miejscu, poprowadzony zostanie zjazd z Łodzi w kierunku Warszawy i  z Warszawy w kierunku Łodzi. Roboty na tym odcinku rozpoczęły się w kwietniu 2019 roku. Na budowie codziennie pracuje ponad 100 jednostek sprzętowych i transportowych. Po przeprowadzeniu prac kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w każdym kierunku o dwóch jezdniach oraz pas awaryjny. Zakończenie prac planowane jest na koniec września 2021 roku.

Prace bez opóźnień

Budimex prowadzi prace również na innym ważnym odcinku A1 - trasie Kamieńsk – Radomsko. Odcinek o długości ok. 16,7 km zapewni bezpośrednie połączenie autostrady od granicy z Republiką Czeską aż do Trójmiasta. Trasa będzie stanowiła główny korytarz komunikacyjny Polski na linii północ – południe, a łącząc się w okolicach Łodzi z autostradą A2, również na linii wschód – zachód.  Zapewni tym samym sprawne połączenia drogowe w ruchu krajowym i międzynarodowym. Prace na tym odcinku realizowane są zgodnie z założonym harmonogramem, ich koniec planowany jest na 2021 rok.

Budimex jako lider polskiego budownictwa obecnie już co 4 kilometr drogi ekspresowej lub autostrady w Polsce, a 80 proc. swoich kontraktów realizuje przed terminem. Realizowana przez firmę budowa autostrady A1 to jeden z najważniejszych projektów drogowych w Polsce. Jej otwarcie na całej długości, pozwoli na usprawnienie ruchu krajowego oraz międzynarodowego, a także  zwiększenie bezpieczeństwa i wygody kierowców.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Budimex

mat.pras.