Wiceminister Kurtyka podkreślił, że opracowanie ustawy o rozwoju elektromobilności i paliwach alternatywnych to kolejny, ważny krok na drodze do realizacji założeń opracowanego przez ME Planu Rozwoju Elektromobilności. Zaznaczył, że projekt wpisuje się w ciąg działań Ministerstwa Energii nakierowanych na rozwój transportu elektrycznego. - Ich celem jest m.in. zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych na drogach, rozwój przemysłu elektromobilności – mówił wiceszef ME.
Zdaniem wiceministra Kurtyki rozwój tego sektora dostarczy także impulsu do rozwoju polskiego przemysłu samochodowego.
– ocenił. Dodał, że elektryfikacja transportu pozwoli również na uniezależnienie się Polski od importu ropy z jednego kierunku.Nowe przepisy umocnią pozycję polskich firm już dziś działających na rynku i stworzą okazję do budowy samodzielnych, polskich marek
Reklama
Podsekretarz stanu w ME zauważył także, że ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój nowej gałęzi gospodarki w Polsce będzie wykreowanie odpowiedniego popytu na pojazdy elektryczne.
- mówił.Dlatego, oprócz zachęt dla firm i osób indywidualnych, ustawa o elektromobilności wprowadza bodźce dla administracji lokalnej i centralnej do przechodzenia na transport elektryczny
Podkreślał również rolę konsultacji w opracowaniu ostatecznych rozwiązań ustawy. – Elektromobilność to realna szansa na rozwój i wzrost innowacyjności polskiej gospodarki, ale to także projekt „skrojony na miarę” oczekiwań i potrzeb obywateli – mówił.
Dostrzegamy zainteresowanie jakim cieszy się nasza inicjatywa i widzimy jak pozytywnie na nasze propozycje reaguje rynek. Dlatego zależy nam tym, żebyśmy wspólnie opracowali rozwiązania z których potem razem będziemy korzystać
– podsumował.
Celem ustawy jest stymulowanie rozwoju elektromobilności oraz zastosowania innych paliw alternatywnych (gazu ziemnego w formie LNG i CNG) w sektorze transportowym w Polsce poprzez określenie ram prawnych dla rozbudowy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych i tankowania CNG/LNG.
Po wejściu nowych przepisów zakup samochodu elektrycznego będzie zwolniony z akcyzy a przedsiębiorstwa uzyskają możliwość wyższego odpisu amortyzacyjnego.
Do 2020 roku ma powstać sieć infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych licząca ponad 6 tysięcy punktów w 32 aglomeracjach.