Już co dziesiąta firma online w Polsce sprzedaje towary za granicę. Aż 66 mld zł ma być wart rynek zakupów internetowych w Polsce w 2020 r. Rośnie on najszybciej w Europie i coraz więcej polskich firm korzysta z możliwości sprzedawania towarów za granicę - podaje "Rzeczpospolita".
-
Platforma dla e-sklepów Shoper podaje, że już 10 proc. sprzedaje na eksport - czytamy w artykule.
"
Amazon nie podaje, ile polskich firm korzysta z jego pośrednictwa w sprzedaży zagranicznej, ale ta grupa wciąż rośnie (...) Z danych PayPala wynika, że trzy największe rynki, na które trafiają towary z Polski, to: USA, Wielka Brytania i Niemcy" - zaznacza "Rzeczpospolita".
Rodzime firmy na eksport sprzedają m.in. elektronikę, odzież i części samochodowe. Ale nie tylko. - Nasze meble za pośrednictwem internetu najchętniej kupują Niemcy, bo przesyłka do tego kraju jest najtańsza - powiedziała "Rz" Justyna Bielawska kierownik sprzedaży z firmy Ragaba.
Sukces można odnieść także na mniejszych rynkach, co pokazał SuperKoszyk.pl, sprzedający głównie chemię gospodarczą. W trzecim kwartale 2016 r. firma ta weszła na Litwę. "
Wystarczyło pół roku, a przychody z tego rynku stanowią już 10 proc. jej obrotów" - podkreśla dziennik.
"Tamą dla dalszego rozwoju może się okazać zakaz handlu w niedzielę, planowany także dla e-sklepów (projekt jest w pierwszym czytaniu w Sejmie)" - wskazuje dziennik.
-
Znacząco ograniczyłoby to konkurencję polskich firm sprzedających online na arenie międzynarodowej - alarmują eksperci.
Źródło: PAP,Rzeczpospolita
#e-sklep
mn