10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!
Z OSTATNIEJ CHWILI
Prezydent Andrzej Duda podpisał budżet na 2025 r. oraz przesłał część przepisów do Trybunału Konstytucyjnego w trybie kontroli następczej • • •

Znana sieć kablowa wprowadziła klientów w błąd

Spółka Vectra dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji “wszystko za 10 zł”.

pixabay.com/CC0 Public Domain
pixabay.com/CC0 Public Domain
Spółka Vectra dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji “wszystko za 10 zł”. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała przez ograniczony czas, potem klienci musieli płacić znacznie więcej – poinformował Urząd Ochrony Kontroli I Konsumentów.

Od września do grudnia 2015 r. przedsiębiorca prowadził kampanię reklamową Wszystko za 10 zł. Reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także m. in. billboardy, ulotki, banery na budynkach wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.

Spółka nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych np. Na rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić, gdyby miał prawdziwe informacje 

– powiedział Prezes UOKiK Marek Niechciał.

W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł.

Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.

Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każdą usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem. Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Spółka Vectra jest ogólnopolskim przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Świadczy m.in. usługi dostępu do telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej.

 



Źródło: uokik.gov.pl,niezalezna.pl

#reklama #telewizja #vectra

Marek Nowicki