Na 32 km odcinku trasy Wrocław-Poznań prace postępują zgodnie z harmonogramem. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pociągi regionalne skrócą czas przejazdu między Poznaniem a Czempiniem o kilka minut. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Wrocławia skróci się o ok 30 min.
Modernizacja między Poznaniem a Czempiniem jest realizowana w ramach fazy II projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III odcinek Czempiń – Poznań.” Wartość prac fazy II to około 360 mln zł. Całość projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską wynosi ponad 940 mln zł, z czego przeszło 667 mln zł stanowią fundusze unijne.
Reklama