PKP Intercity po raz pierwszy od dziewięciu lat zanotowały dodatni wynik finansowy. Jeszcze w roku ubiegłym wynosił on -56,8 mln zł, a za 2016 rok jest na plusie 47 mln zł. To wzrost rok do roku na poziomie 103,8 mln zł.
– wyjaśnia Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.Prognoza na 2016 rok, dotycząca liczby podróżnych, zakładała 37 mln pasażerów. Udało się osiągnąć wynik lepszy o 1,5 mln. To pokazuje, że kolejowe przewozy pasażerskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem i coraz więcej podróżnych wybiera pociąg jako preferowaną formę transportu
Reklama
W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, czyli o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku.
Wzrost liczby pasażerów w ubiegłym roku jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51 proc. więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc studentów.
– mówi Marek Chraniuk.Jesteśmy bardzo zadowoleni z dobrych wyników przewozowych podczas sezonu wakacyjnego. Tylko podczas dwóch letnich miesięcy przewieźliśmy prawie 8 mln pasażerów. Natomiast w sierpniu osiągnęliśmy najlepszy wynik miesięczny od 2010 roku – na pokładach naszych pociągów podróżowały ponad 4 mln osób