10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Koniec epoki telewizorów 3D

Telewizja 3D, jeszcze do niedawna postrzegana jako kolejna wielka rewolucja w domowej rozrywce, dzisiaj wydaje się umarła śmiercią naturalną.

pixabay.com
pixabay.com
Telewizja 3D, jeszcze do niedawna postrzegana jako kolejna wielka rewolucja w domowej rozrywce, dzisiaj wydaje się umarła śmiercią naturalną. Dwaj główni producenci zaprzestali właśnie produkcji telewizorów 3D - podaje brytyjski dziennik telegraph.co.uk.

W ubiegłym roku Samsung ogłosił, że zatrzymuje produkcję zestawów 3D, a w zeszłym tygodniu LG oraz Sonyogłosiły zaprzestanie wspierania 3D i rezygnację z oferowania tej opcji w nowych produktach, nawet tych z wyższej półki.

Firmy przyznały, że za decyzją o wycofaniu się z produkcji kryje się brak popytu. Konsumentom nie przypadło do gustu siedzenie w salonach z grubymi okularami 3D podczas oglądania telewizji - podaje dziennik.

Funkcja 3D nigdy nie była kluczowym czynnikiem dla kupujących przy wyborze nowego telewizora. Zdecydowaliśmy się porzucić wsparcie dla 3D w 2017 roku, aby skoncentrować nasze wysiłki na nowych możliwości, takie jak HDR, który ma o wiele bardziej uniwersalne zastosowanie

- powiedział Tim Alessi, dyrektor rozwoju nowych produktów LG.

Producenci telewizorów koncentrują się na nowych technologiach, takich jak HDR, który wyświetla szerszą i bogatszą gamę kolorów, znacznie jaśniejsze biele i znacznie głębszą, ciemniejszą czerń. Technologia HDR wydaje się bardziej popularne, ponieważ pozwala na bardziej naturalne, wierne odwzorowanie barw.

Na podstawie aktualnych trendów na rynku zdecydowaliśmy, że nasze modele telewizorów w 2017 roku nie będą obsługiwać technologi 3D

- powiedział przedstawiciel Sony.

Boom na technologię telewizorów 3D rozpoczął się siedem lat temu po premierze filmu "Avatar", pierwszej animacji 3D, która pokazała, w jaki sposób technologia może być wykorzystana do tworzenia zabawnych efektów wizualnych. Jeszcze w 2012 r. 23 proc. wpływów pochodziło ze sprzedaży sprzętu 3D. W 2016 roku udziały spadły do 8proc.

 



Źródło: telegraph.co.uk

#3D #telewizja

Marek Nowicki