Dzisiaj w Krynicy Morskiej z mieszkańcami tego miasta spotkali się m.in. minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, wojewoda pomorski Dariusz Drelich, dyrektorzy oddziałów GDDKiA w Olsztynie i w Gdańsku oraz reprezentanci Urzędu Morskiego w Gdyni.
- To jest priorytet tego rządu, kanał żeglugowy powstanie, ale będziemy chcieli zminimalizować negatywne skutki tej inwestycji – mówił Marek Gróbarczyk.
Dzisiaj w Krynicy skupiliśmy się na tym, aby przedstawić bieżącą sytuację, nasze bieżące działania oraz przyszłe. Te spotkania będą organizowane cyklicznie i na każdym etapie będziemy informować społeczeństwo Krynicy, w którym momencie jesteśmy
Reklama
– dodał.
Minister przekonywał, że w związku z inwestycją nie ma żadnych zagrożeń dla środowiska.– powiedział minister.Chcemy zaprezentować materiał, chcemy przygotować już konkretne wyniki badań czy dokumenty, które na tą okoliczność przez specjalistów są zgłoszone. Właśnie po to, żeby pokazac, że nie będzie zagrożeń wynikających z utraty plaż, czy też jakiejkolwiek erozji
Marek Gróbarczyk zapowiedział, że to dopiero początek konsultacji społecznych.
– dodał Marek Gróbarczyk.Poszczególne elementy chcielibyśmy realizować w ten sposób, żeby wszystko odbywało się za wiedzą mieszkańców. Deklarujemy kolejny etap poszczególnych konsultacji społecznych mających na celu bieżącą wymianę informacji na temat tej inwestycji
"Nasz rząd zdecydował, że ta inwestycja jest priorytetowa dla rozwoju naszego kraju i decyzje zostały podjęte co do realizacji, natomiast nie zostały podjęte formy co do działań związanych z realizacją planu środowiskowego, jak również z wyborem miejsca" – powiedział minister.
Szlak Elbląski stanowi naturalne zamknięcie obecnie projektowanego szlaku Via Carpatia.
- powiedział minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk.Sam kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną jest domknięciem drogi E70. Przejście E60 stanowi wyjście na Bałtyk. Dlatego to, co przygotowaliśmy: rozwój drogi E30, E40 – Powiśle, E70-Warta -Norteć oraz E30 i E6. Włączenie się w szlak Elbląski stanowi tutaj naturalne zamknięcie innego szlaku, który jest obecnie projektowany, czyli Via Carpatii łączącej Morze Adriatyckie z Morzem Bałtyckim, portem docelowym dzisiaj planowanym w Elblągu.
Najpierw powstaną mosty i drogi a dopiero potem rozpocznie się budowa właściwego kanału.
-Chcemy zmodernizować drogę do Krynicy. Jedyny problem to konieczność porozumienia się z marszałkami województw, ponieważ droga do Krynicy jest drogą wojewódzką i nie podlega jurysdykcji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad . Zanim zaczniemy budowę właściwego kanału, zbudujemy mosty i drogę tak, aby zminimalizować utrudnienia na drodze podczas budowy
- obiecywał Marek Gróbarczyk.
Zapraszamy na transmisję z tego wydarzenia: