Dzisiaj w Krynicy skupiliśmy się na tym, aby przedstawić bieżącą sytuację, nasze bieżące działania oraz przyszłe. Te spotkania będą organizowane cyklicznie i na każdym etapie będziemy informować społeczeństwo Krynicy, w którym momencie jesteśmy
– dodał.
Minister przekonywał, że w związku z inwestycją nie ma żadnych zagrożeń dla środowiska.– powiedział minister.Chcemy zaprezentować materiał, chcemy przygotować już konkretne wyniki badań czy dokumenty, które na tą okoliczność przez specjalistów są zgłoszone. Właśnie po to, żeby pokazac, że nie będzie zagrożeń wynikających z utraty plaż, czy też jakiejkolwiek erozji
– dodał Marek Gróbarczyk.Poszczególne elementy chcielibyśmy realizować w ten sposób, żeby wszystko odbywało się za wiedzą mieszkańców. Deklarujemy kolejny etap poszczególnych konsultacji społecznych mających na celu bieżącą wymianę informacji na temat tej inwestycji
- powiedział minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk.Sam kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną jest domknięciem drogi E70. Przejście E60 stanowi wyjście na Bałtyk. Dlatego to, co przygotowaliśmy: rozwój drogi E30, E40 – Powiśle, E70-Warta -Norteć oraz E30 i E6. Włączenie się w szlak Elbląski stanowi tutaj naturalne zamknięcie innego szlaku, który jest obecnie projektowany, czyli Via Carpatii łączącej Morze Adriatyckie z Morzem Bałtyckim, portem docelowym dzisiaj planowanym w Elblągu.
-Chcemy zmodernizować drogę do Krynicy. Jedyny problem to konieczność porozumienia się z marszałkami województw, ponieważ droga do Krynicy jest drogą wojewódzką i nie podlega jurysdykcji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad . Zanim zaczniemy budowę właściwego kanału, zbudujemy mosty i drogę tak, aby zminimalizować utrudnienia na drodze podczas budowy