Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!
Z OSTATNIEJ CHWILI
Rząd Izraela zatwierdził porozumienie z palestyńskim Hamasem w sprawie zawieszenia broni w Strefie Gazy oraz uwolnienia zakładników • • •

Polskie firmy rodzinne optymistycznie o swej sytuacji

W ciągu ostatniego roku do 56 proc. wzrósł odsetek polskich firm rodzinnych, które pozytywnie oceniają własną sytuację ekonomiczną (w ub.r. było ich tylko 47 proc.). Aż 42 proc.

Tim Gouw
Tim Gouw
W ciągu ostatniego roku do 56 proc. wzrósł odsetek polskich firm rodzinnych, które pozytywnie oceniają własną sytuację ekonomiczną (w ub.r. było ich tylko 47 proc.). Aż 42 proc. takich firm z Polski zwiększyło w tym czasie swoje przychody, a 29 proc. zwiększyło zatrudnienie. Połowa firm rodzinnych wskazuje, że największym wyzwaniem, z którymi muszą się zmierzyć są rosnące koszty pracy.

Polskie firmy rodzinne coraz bardziej inwestują w ludzi i innowacje, a najczęstszą, planowaną strategiczną zmianą w perspektywie roku jest przekazanie własności kolejnemu pokoleniu – wynika z V edycji badania międzynarodowej firmy doradczej KPMG przeprowadzonego wśród 900. europejskich firm rodzinnych, w tym 139. z Polski.

- Firmy rodzinne w Polsce oceniają swoją sytuację i patrzą w przyszłość ze znacznie większym optymizmem niż rok temu. Taka postawa respondentów z Polski może być tłumaczona lepszymi wynikami w obszarze przychodów, zatrudnienia, a także działalności zagranicznej. W Europie mamy natomiast do czynienia z delikatnie słabnącym optymizmem – kolejny rok z rzędu udział firm pozytywnie oceniających swoją sytuację ekonomiczną przekroczył 70 proc. jednak jest on o 3 punkty proc. niższy w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego badania

– komentuje Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce.

- Firmy rodzinne stały się bardzo ważną częścią polskiej gospodarki. Fakt, że prawie 60 proc. z nich planuje dalsze inwestowanie w swój rozwój napawa optymizmem i pozwala oczekiwać, iż rola firm rodzinnych będzie rosła. Mniejsze nakłady na innowacyjność mogą martwić, ale w tym obszarze cała polska gospodarka ma wiele do poprawy. Natomiast fakt, że tak niewiele firm myśli o umiędzynarodowieniu działalności pokazuje, jak duży jest potencjał polskiego rynku – są znakomite przykłady polskich firm radzących sobie na rynkach europejskich i światowych

– komentuje Krzysztof W. Klamut, partner w dziale doradztwa finansowego, szef zespołu fuzji i przejęć w KPMG w Polsce.

 



Źródło: niezalezna.pl

#firmy rodzinne

MP