Największy producent samochodów w Europie w ramach planu zmierzającego do zwiększenia rentowności, stara się zwiększyć oszczędności przede wszystkim na terenie Niemiec, gdzie jego koszty są największe. VW próbuje w ten sposób znaleźć środki, aby zapłacić miliardowe odszkodowania w następstwie skandalu wywołanego fałszowaniem pomiarów toksyczności spalin.
CZYTAJ WIĘCEJ: USA: gigantyczna ugoda z Volkswagenem
Grupa VW, która posiada obecnie ponad 610 tys. pracowników na całym świecie chce zaoszczędzić 3,7 mld euro rocznie.
Przywódcy związkowi zgodzili się na ugodę w zamian za zobowiązanie firmy do stworzenia nowych miejsc pacy w fabrykach produkujących samochody elektryczne. VW poprzez inwestycję w technologię samochodów elektrycznych chce stworzyć 9 tys. miejsc pracy.
VW zgodził się zbudować elektryczny samochód sportowo-użytkowy w głównym zakładzie firmy w Wolfsburgu i mniejszy pojazd elektryczny, w mieście Zwickau na wschodzie Niemiec. Silniki elektryczne będą budowane w Kassel. VW rozpocznie też produkcję akumulatorów i baterii w dwóch innych zakładach.