Polscy konsumenci w latach 90. XX wieku zachwycili się zagranicznymi produktami. Wszystko, co polskie wydawało się niemodne i nienowoczesne, a zagraniczne marki zdominowały krajowe rynki konsumenckie. Dopiero ostatnie lata przyniosły zmianę trendu – Polacy zaczęli zwracać uwagę na kraj pochodzenia dóbr i coraz częściej wybierać rodzime produkty.
W dniach 17-18 listopada w nowo otwartym Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Rzeszowie odbywa się Kongres 590 pod hasłem „Uwalniamy polski potencjał”. Wydarzenie wzięło swoją nazwę od prefiksu kodu kreskowego „590”, którym oznaczane są towary wytwarzane bądź dystrybuowane przez polskie firmy.
Zapraszamy do oglądania panelu „Patriotyzm gospodarczy w Polsce i za granicą. Jak wykorzystać modę na produkty krajowe?”, którego moderatorem jest redaktor naczelny „Gazety Polskiej” – Tomasz Sakiewicz.
Jego uczestnicy spróbują odpowiedzieć na następujące pytania:
Jak patriotyzm gospodarczy wykorzystywany jest w innych krajach? Czy w zglobalizowanym świecie jest jeszcze miejsce na produkty tradycyjne i regionalne? Jak wykorzystywać trendy konsumenckie do budowania silnych, międzynarodowych marek? Jakie cechy poza krajem pochodzenia powinniśmy brać pod uwagę podczas zakupów? Co decyduje o tym, że produkt można uznać za polski? Kapitał czy produkcja w Polsce? Jak informować konsumentów o polskich produktach (oznaczenia, kod kreskowy, aplikacje na komórki)?
Źródło: kongres590.pl
#patriotyzm gospodarczy #Kongres 590
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
plk